Context: Windows 8 nie pomógł rynkowi komputerów
Słaby marketing w handlu detalicznym i niewielka dostępność urządzeń dotykowych – to dlatego zdaniem Contextu Windows 8 nie zahamował spadku sprzedaży komputerów.
Według firmy badawczej na początku II kw. br. w Europie Zachodniej sprzedaż komputerów nadal kurczyła się, mimo że znakomitą większość oferty w segmencie konsumenckim stanowił sprzęt z Windows 8 – udział tego systemu w połowie maja br. oceniano na 95 proc. (w porównaniu do pozostałych Windowsów). W przypadku niektórych producentów, takich jak Samsung, HP, Sony i Toshiba, urządzenia z „Ósemką” to 99-100 proc. sprzętu konsumenckiego w asortymencie.
Według Contextu flagowy system komputerowy Microsoftu nie spowodował wzrostu popytu na urządzenia PC, ze względu na niezdarny sposób, w jaki prowadzono działania marketingowe. Ponadto pojawiło się niewiele tanich modeli dotykowych. Sprzedawcy sygnalizowali, że klienci nie wiedzą, jak posługiwać się nowym systemem. Tym niemniej jego udział wśród Windowsów systematycznie rośnie (bo mało jest urządzeń ze starszymi wersjami) – według Contextu Windows 8 Pro na początku II kw. br. miał 22 proc. rynku komputerowych 'okienek’ na zachodzie Europy.
Podobne aktualności
Mali i średni resellerzy będą napędzać sprzedaż cyberbezpieczeństwa w 2024 r.
Pod koniec roku odnotowano silny wzrost w dystrybucji na dużych rynkach w Europie.
Sprzedaż w dystrybucji IT w Europie wzrośnie w 2024 roku
Pomoże zmiana władzy w Polsce. Dwie kategorie produktów mogą być liderami wzrostu - wynika z prognozy.
Top 3 inwestycji resellerów w nadchodzącym roku
Resellerzy detronizują chmurę. Cyberbezpieczeństwo stało się numerem 1.