Według firmy badawczej na początku II kw. br. w Europie Zachodniej sprzedaż komputerów nadal kurczyła się, mimo że znakomitą większość oferty w segmencie konsumenckim stanowił sprzęt z Windows 8 – udział tego systemu w połowie maja br. oceniano na 95 proc. (w porównaniu do pozostałych Windowsów). W przypadku niektórych producentów, takich jak Samsung, HP, Sony i Toshiba, urządzenia z „Ósemką” to 99-100 proc. sprzętu konsumenckiego w asortymencie. 
 
Według Contextu flagowy system komputerowy Microsoftu nie spowodował wzrostu popytu na urządzenia PC, ze względu na niezdarny sposób, w jaki prowadzono działania marketingowe. Ponadto pojawiło się niewiele tanich modeli dotykowych. Sprzedawcy sygnalizowali, że klienci nie wiedzą, jak posługiwać się nowym systemem. Tym niemniej jego udział wśród Windowsów systematycznie rośnie (bo mało jest urządzeń ze starszymi wersjami) – według Contextu Windows 8 Pro na początku II kw. br. miał 22 proc. rynku komputerowych 'okienek’ na zachodzie Europy.