Aż 9 na 10 przedstawicieli firm w Polsce badanych przez Hatalska Institute twierdzi, że transformacja cyfrowa zmienia charakter branż i daje im nowe możliwości rozwoju. Jednocześnie jest dużym wyzwaniem – aż 7 na 10 projektów o dużej skali związanych z tym trendem ponosi biznesową porażkę – takie dane przytacza SAP.

Badanie wskazuje, że cyfryzacja będzie w najbliższych latach decydować o być albo nie być wielu przedsiębiorstw na rynku – 84 proc. menedżerów w globalnym badaniu SAP i Oxford Economics uważa, że transformacja cyfrowa jest kluczowa do przetrwania ich firm do 2022 r. Jednocześnie jednak tylko 3 proc. firm biorących udział w tym badaniu deklarowało, że zakończyło transformację wszystkich swoich procesów.

 

Inwestycje będą rosły

"O cyfryzacji dużo się mówi, ale w wielu branżach wciąż dopiero się ona rozpędza. W nadchodzących latach można się więc spodziewać kolejnych znaczących wzrostów inwestycji na ten cel, co będzie napędzać konkurencję w zakresie wykorzystania technologii." – przekonuje Tomasz Niebylski, dyrektor ds. rozwoju sprzedaży w SAP Polska.

Błędna koncepcja cyfryzacji oraz jej opóźnienie to obecnie dwie największe obawy szefów i dyrektorów firm – według światowego badania Gartnera.

Według IDC globalne wydatki na transformację cyfrową osiągną do końca 2019 roku wartość 1,7 bln dol. To o 42 proc. więcej niż w 2017 r. Firmy inwestują głównie w takie technologie, jak m.in. internet rzeczy, chmura obliczeniowa, analiza predykcyjna, big data, uczenie maszynowe czy blockchain. O każdym z tych trendów mówi się, że może zmienić lub już zmienia biznesowy stan gry. IDC przewiduje, że do 2021 r. ponad 90 proc. firm na świecie będzie korzystać z wielu usług i platform chmurowych.