Czego nie lubią klienci e-sklepów
Najbardziej odstraszają ich koszty dostawy, ale niezadowolenie budzi więcej rzeczy.
Polacy zapytani przez TNS Polska o to, czego nie lubią w zakupach internetowych, wymieniali przede wszystkim koszty dostawy (65 proc. wskazań), ale w takim samym stopniu nie podoba im się niewystarczająca ekspozycja produktów (65 proc.). Czyli klienci chcą widzieć, co kupują i najlepiej nie płacić za przesyłkę. Z badania wynika, że problemem dla konsumentów na zakupach internetowych jest także kłopot z dopasowaniem się do czasu pracy firm kurierskich (50 proc.) i uzupełnianie danych w zamówieniu (40 proc.).
Choć Polacy niektórych rzeczy nie lubią w e-sklepach, to 84 proc. respondentów zadeklarowało, że lubi robić zakupy w Internecie, a 82 proc. przegląda oferty dla przyjemności. Większość (70 proc.) korzysta z porównywarek cenowych.
Najpopularniejszą kategorią produktów jest RTV i AGD (52 proc.). Telefony wskazało 48 proc. Badanie zostało przeprowadzone dla Ceneo.
Podobne aktualności
Ceneo poszło do sądu przeciwko Google’owi
Warszawski sąd zakazał faworyzowania przez koncern własnej porównywarki cen.
Jakiego Internetu chcą użytkownicy?
Wnioski z Cisco Broadband Survey 2023 dotyczą również Polaków.