Błędy sprzedawców wymienione przez kupujących mogą być jednocześnie wskazówką, co resellerzy powinni poprawić, aby zdobyć zaufanie klientów oraz przewagę nad konkurencją.

Według badania Instytutu Infas dla Trusted Shops największym problemem jest nieterminowość dostaw – 37 proc. nabywców twierdzi, że otrzymali przesyłkę w późniejszym terminie niż obiecywał e-sklep. Klientom doskwiera także to, że są ignorowani – według 28 proc. ich zapytania pozostały bez odpowiedzi lub długo musieli na nie czekać. Częstym grzechem sprzedawców są także pomyłki i w konsekwencji wysłanie klientowi niewłaściwego produktu (21 proc.).

Wynika z tego, że resellerzy powinni popracować nad usprawnieniem procesu wysyłki. Warto zainwestować w rozwiązania, które usprawnią realizację zamówienia i komunikację z klientem.

Wiele osób obawia się, że zakup w Internecie okaże się nietrafiony, a potem będą mieli kłopot ze zwrotem towaru. Jednak według raportu w rzeczywistości jest to marginalny problem – miało go 6 proc. kupujących.