Zdaniem firm z łańcucha dostaw nie należy spodziewać się znaczącej zmiany trendu na rynku notebooków w związku z pojawieniem się nowego systemu (w III/IV kw. br.), bo wymiana laptopów na nowsze nie jest już priorytetem konsumentów. Prędzej zdecydują się oni na nowy smartfon albo tablet. W br. tylko nowe notebooki Apple’a będą cieszyć się większym zainteresowaniem. Dzięki Windows 10 wyraźnie powinna wzrosnąć sprzedaż urządzeń 2 w 1 („Dziesiątka” ma funkcje dostosowane do typu sprzętu). Digitimes przewiduje, że w całym 2015 r. sprzedaż notebooków spadnie o 3 proc. w porównaniu z 2014 r. To gorszy wynik niż w ub.r. (spadek o 1,3 proc.).

Windows 10 powinien natomiast zwiększyć popyt na tablety z systemem Microsoftu. Prognoza Digitimes zakłada wzrost ich sprzedaży w br. do 18 mln szt. z 16,3 mln w ub.r.

W przypadku smartfonów z „okienkami” prognozowana sprzedaż w br. to 45-55 mln szt. Wynik zależy od tego, jak bardzo koncern będzie subsydiował swoich partnerów OEM.