Najważniejsze zmiany dotyczą modyfikacji wybranych zachęt finansowych, ochrony relacji partnerskich oraz inwestycji partnerów z klientami, uproszczenia wymagań dotyczących przychodów oraz ograniczenia liczby osób wymaganej do uzyskania przez partnera statusu Gold.

Joyce Mullen, prezes Dell Technologies odpowiedzialna za światowy kanał, rozwiązania OEM i IoT, zabierając głos podczas globalnego podcastu informującego o zmianach, podkreślała, że firma dokłada wszelkich starań, aby spełnić oczekiwania i potrzeby partnerów.

„Kontynuujemy prace w tych obszarach, o których mówiliście nam, że działają dobrze. Ulepszamy też te obszary, które – jak twierdzicie – są dla was najważniejsze. Program partnerski Dell EMC na rok 2019 uwzględnia wasze opinie. W rezultacie staje się prostszy, bardziej przewidywalny i opłacalny” – mówiła szefowa kanału partnerskiego Dell Technologies.

Zmiany mają pomóc w osiągnięciu trzech kluczowych rzeczy. Po pierwsze, ułatwić partnerom rozwijanie własnych firm. Po drugie, zwiększyć szybkość, z jaką mogą dostarczać klientom innowacyjne i transformacyjne produkty i usługi. Wreszcie po trzecie, pomóc im w wykorzystaniu i monetyzacji nowych technologii.

Jak stwierdziła Joyce Mullen, w kończącym się właśnie dla Dell Technologies roku fiskalnym udziałem partnerów były zamówienia na kwotę 49 mld dolarów. Aktualizacja strategii w kanale ma być okazję do podziękowania partnerom za ich dotychczasowe wysiłki.