Sprzedaż oprogramowania i rozwiązań zabezpieczających zyskuje na znaczeniu w strategii Della. Rozwój na tym rynku ma zapewnić bliższa współpraca z partnerami. Resellerzy, którzy mają status Premier Partner w programie PartnerDirect, mogą liczyć na rabaty w wysokości 2 proc. sprzedaży. Oferta jest związana z kompetencjami uzyskanymi w takich obszarach jak bezpieczeństwo, zarządzanie informacją, ochrona danych, zarządzanie systemami.

Sprzedaż Della w kanale w regionie EMEA ma rosnąć szybciej niż średnia na rynku. Na Dell’s Enterprise Forum we Frankfurcie zaprezentowano szereg związanych z tym inicjatyw, m.in. rozwój usług finansowych i wsparcia (program Dell ProSupport Plus). Zachęty dla partnerów mają objąć portfolio serwerów PowerEdge, pamięci masowe, rozwiązania sieciowe, oprogramowanie, terminale thin client, stacje robocze, usługi bezpieczeństwa.
 
Dell powiększył ofertę szkoleń obejmującą oprogramowanie. Odpowiednie kursy wprowadzono we wrześniu ub.r. Od tego czasu ukończyło je ponad 10 tys. partnerów na całym świecie. Największym zainteresowaniem cieszą się takie tematy jak ochrona sieci i danych. Tego rodzaju zajęcia w regionie EMEA w II poł. ub.r. ukończyło ok. 2 tys. partnerów.

Niedawno powołano nowego szefa kanału w regionie EMEA. Jest to Andy Zollo, który objął stanowisko Director of Channels & Alliances EMEA. Do jego zadań należy m.in. rozwój współpracy z resellerami w ramach programu PartnerDirect.