Dell liczy zyski ze sprzedaży PC
Dell w minionym kwartale radził sobie lepiej niż spodziewali się analitycy. To głównie zasługa biznesu komputerowego. Nowe cła mogą prowadzić do wzrostu cen sprzętu - przyznał dyrektor operacyjny.
W II kw. finansowym, zakończonym na początku sierpnia, Dell osiągnął sprzedaż na poziomie 23,4 mld dol. (+2 proc. r/r) i 4,51 mld dol. zysku netto (rok wcześniej była strata).
Wzrost wynika głównie z większej sprzedaży (o 6 proc. r/r) w segmencie PC (Client Solutions Group), który odpowiada za połowę obrotów Dell Technologies (11,7 mld dol.). Zysk operacyjny CSG podwoił się do blisko 1 mld dol. To efekt większych zakupów w firmach i zapotrzebowania na sprzęt gamingowy z wyższych półek cenowych. Ale też ograniczenia kosztów.
Zwłaszcza na rynku biznesowym PC widać ruch w interesie (+12 proc. większe przychody niż rok wcześniej), podczas gdy konsumenci kupują coraz mniej (-12 proc.). Udział sprzętu dla klientów domowych w sprzedaży grupy CSG spadł już poniżej jednej czwartej jej obrotów.
Możliwe podwyżki cen
Dyrektor operacyjny Jeff Clarke przyznał, że w związku z wprowadzeniem dodatkowych ceł na import z Chin, koszty w niektórych przypadkach wzrosną i "będziemy musieli zmienić ceny" – tłumaczył.
Jednocześnie zapewnia, że firma z powodzeniem łagodzi wpływ nowych danin na stawki sprzedaży. Zaznacza, że łańcuch dostaw Della cechuje duże zróżnicowanie geograficzne – sprzęt dostarcza 25 fabryk w różnych częściach świata, co powinno złagodzić negatywny wpływ ceł i konfliktu handlowego USA – Chiny.
Długoterminowe czynniki wzrostu
Według COO biznes Della nadal będą napędzać długoterminowe zjawiska, takie jak cyfrowa transformacja, gwałtowny wzrost ilości danych oraz rosnąca złożoność środowisk operacyjnych i infrastruktury klientów.
Także biznes infrastrukturalny miał słabszy kwartał (-7 proc. r/r, 8,6 mld dol.). Jest to związane głównie ze spadkiem sprzedaży serwerów w Chinach (z wyłączeniem tego czynnika serwery osiągnęły 1 proc. wzrostu). Według COO firma stara się natomiast zwiększyć marżowość sprzedaży, bardziej wybiórczo podchodząc do niskomarżowych kontraktów, zwłaszcza tych dużych.
Popyt na pamięci masowe był podobny jak rok wcześniej. Według Della wyraźnie przybyło klientów grupy infrastrukturalnej – w ciągu roku ich liczba wzrosła o 11 proc. (21 tys.).
VMware zwiększył obroty o 12 proc., do 2,47 mld dol.
Dell Technologies integruje ofertę konglomeratu, budując kompleksową infrastrukturę od chmury do krawędzi. Tak jak inne koncerny infrastrukturalne stawia na rozwój rozwiązań rozliczanych jako usługa. Zaprezentowano pierwszą według Della w pełni zarządzaną ofertę centrum danych jako usługi.
Podobne aktualności
„Gwiazda kanału sprzedaży Della” przechodzi na emeryturę
„Jej wskazówki i wiedza były przez ostatnią dekadę kamieniem węgielnym sukcesu kanału sprzedaży Della" - twierdzi partner.
Zysk Della wzrósł o 89 proc.
Rok finansowy 2024 "nie przebiegł zgodnie z planem”. Mimo to koncern zwiększył zysk, a w br. spodziewa się odbicia dzięki AI i odświeżeniu bazy komputerów.
Gala CRN: tworzymy historię!
Po raz pierwszy w historii mieliśmy zaszczyt uhonorować Ambasadorów Kodeksu Dobrych Praktyk Partnerskich Branży IT, uroczyście wręczyć Certyfikaty Channel Master 2024 oraz gościć Larry’ego Walsha, założyciela Channelnomics – zasłużonej amerykańskiej agencji badawczej zajmującej się globalnym kanałem sprzedaży IT.