„Jesteśmy przekonani, że komputer jest ważny” – powiedział Michael Dell podczas konferencji w Pekinie. Szef firmy poinformował, że producent nadal inwestuje w nowe produkty. Według niego komputery mają wciąż duży potencjał wzrostu sprzedaży w regionach, gdzie nasycenie rynku nie przekracza 40 proc. Wśród innych produktów, które będą rozwijane, Michael Dell wymienił m.in. tablety dla firm z Windows 8.

Założyciel firmy zamierza z pomocą swojego konsorcjum przejąć kontrolę nad koncernem i przekształcić go w dostawcę rozwiązań i usług. Zdaniem niektórych obserwatorów zysk spólki w II kw. br. spadł o 72 proc. głownie z powodu kiepskiej sprzedaży sprzętu PC.

Według IDC po słabym ub. roku Dell ostatnio lepiej sobie radzi na rynku komputerów, koncentrując się segmencie biznesowym, gdzie spadki nie są tak duże jak w przypadku sprzętu dla konsumentów. W II kw. br. Dell był trzecim dostawcą PC na świecie z ponad 11-procentowym udziałem w rynku. Sprzedaż urządzeń tej marki zmniejszyła się o 4,2 proc. rok do roku, podczas gdy cały rynek skurczył się o 11,4 proc.