Bronią w walce o większe udziały Della w rynku pamięci masowych i rozwiązań sieciowych mają być profity dla partnerów. Producent wprowadził 15-procentowe rabaty „back-end”, czyli znacznie wyższe niż u konkurencji, co ma zachęcić partnerów do współpracy i w efekcie pomóc w przejęciu części udziałów w rynku od innych firm – informuje amerykański CRN, powołując się na Cheryl Cook, wiceprezes Della odpowiedzialną za kanał partnerski na świecie.

Cook przyznała, że firma zintensyfikuje swoje działania, przede wszystkim aby odebrać część udziałów w rynku Cisco, które jest największym graczem. „Mamy większe aspiracje dotyczące tej części portfolio i chcemy zyskać kosztem innych” – stwierdziła bez ogródek wiceprezes, dodając, że najbardziej interesuje ją stworzenie warunków, które zachęcą partnerów do kontynuacji współpracy z Dellem, a nie z pozostałymi markami. Wyjaśniła, że integratorzy będą nagradzani za pozyskanie nowych klientów oraz za wzrost sprzedaży. Przekonywała, że dla obu stron będzie to układ „win – win”.

Rabaty obejmą rozwiązania infrastruktury konwergentnej, które Dell oferuje we współpracy z Nutaniksem. Cook chciałaby widzieć, jak partnerzy oferujący serwery Della rozwijają się sprzedając rozwiązania infrastruktury konwergentnej i zdobywają nowych klientów. Ponadto fuzja z EMC powinna pomóc we wzroście na rynku pamięci masowych i sieci korporacyjnych.

Szefowa kanału partnerskiego zwróciła uwagę, że Dell oferując nowe rabaty po raz pierwszy zachęca przede wszystkim do pozyskiwania nowych klientów. „Zyski są ważne dla naszych partnerów, a zwiększanie udziałów oraz poszerzanie bazy klientów jest ważne dla Della” – podkreśliła Cook.

Jeden z partnerów Della, z którym rozmawiał amerykański CRN, Mark McKeever, szef firmy MicroAge, ocenił, że zwiększanie zachęt dla partnerów związanych z sieciówką i storage’m to dobry pomysł, natomiast wyzwaniem jest odróżnienie oferty Della od innych producentów. Według niego Dell odniesie sukces bazując niemal wyłącznie na osiągach swoich produktów oraz na cenie, stawiając na zachęty dla partnerów. Dodał, że taka jest opinia handlowców o rozwiązaniach sieciowych Della, ponieważ „dobrze działają i mają dobrą cenę”.