Według raportu „TMT Predictions 2012” rozpoczynający się rok będzie przebiegał pod znakiem dalszej popularyzacji tabletów. Ich użytkownicy (obecnie ok. 5 mln osób) kupią drugie urządzenia, generując przychody w wysokości ok. 2 mld dol. W porównaniu z poprzednimi latami oferta będzie bardziej zróżnicowana pod względem cen, wielkości, wydajności, systemów operacyjnych. Pojawią się lepsze zabezpieczenia, co skłoni do zakupu klientów biznesowych. Zdaniem Deloitte w 2012 r. ponownie wzrośnie sprzedaż smartphonów. W użyciu będzie pół miliarda aparatów kupionych za mniej niż 100 dol. Można spodziewać się także dużego zapotrzebowania na tanie telewizory i komputery (zwłaszcza w krajach rozwijających się). Możliwe jednak, że pod względem wartości sprzedaży dostawcy nie zanotują wzrostów, bo dominującym trendem będzie oferowanie niższych cen i poprawa stosunku jakości do ceny – stwierdza Deloitte.

W 2012 r. eksperci firmy przewidują rosnący popyt na przesył danych. Dostawcy usług internetowych mogą wprowadzić limity transferów, zapobiegających przeciążeniu sieci. Zwiększą się wpływy przedsiębiorstw oferujących analizy dużych ilości informacji. W roku 2009 przychody w tym segmencie wyniosły 100 mln dol., a w 2012 r. sięgną 1-1,5 mld dol., co przełoży się na duży popyt na specjalistów. 

– Tylko w USA w ciągu najbliższych 5 lat będzie potrzeba 190 tys. fachowców. W Polsce nie obserwujemy jeszcze tego trendu, ale przyszli informatycy już teraz powinni zainteresować się nowymi perspektywami zawodowymi – mówi Dariusz Nachyła z Deloitte.

Pełna wersja raportu jest dostępna pod adresem www.deloitte.com/pl/TMT2012.