W II poł. 2018 r. może nastąpić kres dominacji Asusa i MSI na rynku notebooków gamingowych – ocenia Digitimes. W ostatnim czasie według tajwańskich analityków te dwie marki odpowiadały za około połowę światowej sprzedaży. Jednak najwięksi producenci, tacy jak HP, Dell, Acer i Lenovo, w ostatnim czasie intensywnie inwestują w gaming. Wprowadzają promocje cenowe, nowe modele i kampanie marketingowe, sponsorują zespoły e-sportowe, aby poprawić swoją pozycję na rynku. Według Digitimes te działania przynoszą efekt. Np. Lenovo zwiększyło swój udział w chińskim rynku notebooków dla graczy do ponad 30 proc. W I poł. 2018 r. Acer zwiększył globalną sprzedaż urządzeń gamingowych o 107 proc. wobec I poł. 2017 r. Większy udział sprzętu dla graczy jest jednym z priorytetów strategii koncernu. Liderom zagrażają także mniejsi dostawcy, jak Razer, Gigabyte czy Xiaomi.

W ocenie osób z branży, na które powołuje się tajwański serwis, dla Asusa i MSI kluczowe jest obecnie opracowanie strategii pokonania konkurentów w sektorze entry-level notebooków gamingowych.

Według prognozy ze stycznia br. Digitimes Research zakłada spowolnienie wzrostu sprzedaży notebooków dla graczy w br. Wzrost wobec 2017 r., gdy dostarczono na rynek ok. 5 mln urządzeń, ma być jednocyfrowy. Oczekiwany jest również spadek cen w związku z zaostrzeniem konkurencji.