Distree: R2B oczami klientów
Ponad połowa małych i średnich firm jest zadowolona z obsługi świadczonej przez retailerów – wynika z badań Microsoftu zaprezentowanych podczas odbywających się w Monte Carlo targów Distree EMEA.
W styczniu br. Microsoft postanowił sprawdzić, czy retailerzy to dobry kanał sprzedaży do firm z sektora MSP. W tym celu zrobił badania wśród 500 brytyjskich przedsiębiorców, dzieląc ich na samozatrudnionych, zatrudniających od 2 do 4 pracowników, a także takich, w których zespół składa się z co najmniej 5, ale nie więcej niż 24 osób. Wyniki okazały się zaskakujące.
– Do niedawna byłem przekonany, że klienci biznesowi nie mają zaufania do retailerów i nie kupują produktów IT w dużych sieciach handlowych. Tymczasem nasze badania dowodzą, że jest odwrotnie – mówi Michael Hartmann, General Manager SMB w brytyjskim oddziale Microsoftu.
Z danych producenta wynika, że w ciągu ostatnich dwóch lat 42 proc. małych i średnich przedsiębiorców kupowało pecety w dużych sieciach handlowych, przy czym 33 proc. robiło to tylko u tego typu dostawców. W przypadku sklepów internetowych wskaźniki te wynoszą odpowiednio 29 i 22 proc., zaś w przypadku niezależnych resellerów – 26 oraz 18 proc. Przy czym od pojedynczych resellerów kupują przede wszystkim firmy zatrudniające od 5 do 24 osób, zaś od retailerów samozatrudnieni.
Co ważne, ponad połowa (53 proc.) przedsiębiorców twierdzi, że retailerzy w pełni spełnili ich wszystkie oczekiwania, zaś kolejne 30 proc. uznało, że niemal wszystkie. Jedynie 4 proc. pytanych uznało, że ich potrzeby w ogóle nie zostały zaspokojone przez obsługę dużych sieci salonów. Najbardziej zadowoleni z obsługi przez retailerów okazali się samozatrudnieni, zaś najmniej firmy, w których pracuje od 5 do 24 osób.
Główne przyczyny, dla których więksi przedsiębiorcy bywają niezadowoleni to: brak wykwalifikowanego personelu w salonie sprzedaży, zbyt wysokie ceny oraz brak biznesowych produktów i rozwiązań w ofercie retailerów.
Warto pamiętać, że badania dotyczyły sprzedaży pecetów, a więc ich wyniki byłyby znacznie mniej korzystane dla retailerów, gdyby pytano o bardziej zaawansowane produkty oraz usługi. W takim przypadku należy być pewnym, że niezależni resellerzy byliby zdecydowanie preferowaną grupą dostawców.
CRN Polska jest patronem medialnym Distree EMEA.
Podobne aktualności
Microsoft Inspire 2023 – pod znakiem AI
Swoją konferencją Microsoft chce zapewnić partnerów, że są niezbędni we wprowadzaniu sztucznej inteligencji na rynek i pozyskiwaniu większej liczby klientów Azure. Pomocą w tym ma być Microsoft AI Cloud Partner Program.
Druk 3D: jak trafić do klienta?
W strategii producentów niskobudżetowych rozwiązań druku 3D ważne miejsce zajmuje edukacja najmłodszych i innowacje, dzięki którym ich produkty wyróżniają się na coraz bardziej konkurencyjnym rynku.
Axis Forum 2016
W Warszawie 6 października odbędzie się doroczna konferencja dla partnerów Axis Communications - „Axis Forum 2016'. W tym roku rozszerzono formułę spotkania.