Tablety polskich marek coraz lepiej radzą sobie na zagranicznych rynkach. Szczególnie w naszej części Europy, ale także na zachód od polskiej granicy. Na razie eksport lepiej idzie takim firmom, jak Modecom czy GoClever. Ich śladami idą jednak kolejni dostawcy – Colorovo, NTT System czy Kiano. Właściciele tych trzech marek po raz pierwszy pojawili się w Monte Carlo w charakterze wystawców.
  
Modecom jest tak mocno zaangażowany w działania eksportowe, że po raz kolejny pełni rolę głównego partnera Distree EMEA (jako platynowy sponsor). W ciągu ostatnich kilku lat zdołał zdobyć mocne przyczółki na wielu rynkach europejskich, ale także na Bliskim Wschodzie. W tym roku Modecom prezentuje potencjalnym odbiorcom między innymi tablety z serii FreeTAB z flagowym modelem 1010 IPS IC (z Windows 8 i procesorem Intela) na czele.

Bardzo aktywnie zagranicą działa również GoClever, który w tym roku nastawia się między innymi na pozyskaniu odbiorców na Bliskim Wschodzie, ale także w Rosji i wybranych krajach Europy Zachodniej (producent dostrzega potrzebę wzmocnienia swojej obecności na przykład we Francji).
   
Po raz pierwszy w Monte Carlo pojawiło się stoisko Colorovo. Według przedstawicieli marki, jej produktami zainteresowani są m.in. potencjalni odbiorcy z Rosji. ABC Data liczy również na wysondowanie wybranych, najbardziej rozwiniętych krajów afrykańskich. Dystrybutor przywiózł na Distree EMEA między innymi 7,85-calowy tablet Supreme z procesorem Intela oraz zupełnie nową hybrydę z klawiaturą i Windowsem 8, która ma wejść do sprzedaży w marcu br. Na stoisku nie zabrakło znanej od kilku miesięcy ciekawostki – tabletu 3D.

Również w przypadku NTT głównym prezentowanym produktem są tablety, w tym cieszący się dużym zainteresowaniem dziecięcy model MagicTab z możliwością zdalnej kontroli rodzicielskiej (w chmurze). Producent wchodzi również w segment smartfonów i próbuje zainteresować potencjalnych odbiorców budżetowym N-phonem (w Polsce cena SRP wynosi 259 zł).

Poza tabletami polskie firmy prezentują też między innymi pamięci (GoodRAM) lub akcesoria do urządzeń mobilnych (e5). Wilk Elektronik liczy na przykład na spenetrowanie rynków afrykańskich. Z kolei e5 szuka klientów na swoje futerały przede wszystkim  w Europie. W materiałach reklamowych bardzo mocno eksponuje fakt, że są produkowane w Polsce. W ten sposób chce przekonać klientów z „bliskiej zagranicy”, że mogą liczyć na dużo szybsze dostawy towaru niż w przypadku zamówień w Chinach. Bezpośrednim konkurentem e5 na Distree jest między innymi polski Sox z Łowicza, który wystawia się w Monte Carlo nie po raz pierwszy.

Kolejny polski akcent na Distree to komputer All-in-One marki nanoVo montowany na Śląsku. Na razie firma proponuje jeden model – Elital, w aluminiowej obudowie, na podstawce lub ruchomym wysięgniku przykręcanym do blatu stołu czy biurka. Producent dopiero zaczyna swoją przygodę na rynku polskim i w krajach europejskich. Czas pokaże, czy podczas Distree uda mu się przekonać kogoś do współpracy.  

CRN Polska jest patronem medialnym Distree EMEA.