Według CEO Tech Daty, Roberta Dutkowsky'ego, zakup Avnet Technology Solutions pomoże dystrybutorowi w przejściu od kurczącego się tradycyjnego biznesu storage'owego do rosnących segmentów, jak pamięci flash i SSD. Przyznał, że kompetencje Avnetu w tych obszarach były jednym z głównych powodów decyzji o zakupie jego działu VAD. Przyznał jednak, że wzrost sprzedaży nowych technologii pamięci masowych nie rekompensuje spadków w tradycyjnym biznesie storage'owym.

Według niego sprzedaż pamięci masowych do rozwiązań konwergentnych i hiperkonwegentnych oraz flash wymaga nowych umiejętności oraz relacji z producentami, którzy są mocni w tych obszarach. Tech Data rozwija obecnie kompetencje związane z technologiami nowej generacji dla centrów danych i liczy na korzyści ze wzrostu tego rynku.

Umowę zakupu Avnet Technology Solutions za 2,6 mld dol. Tech Data zawarła we wrześniu br. Finalizacja transakcji jest spodziewana w I poł. 2017 r.

W III kw. finansowym Tech Data odnotowała przychody większe o 1 proc. niż w analogicznym okresie ub.r. – 6,49 mld dol. Bez uwzględnienia zmian kursów walut sprzedaż była jednak wyższa o 4 proc. Jeden z vendorów, który sprzedawał komputery bezpośrednio, postanowił przenieść się do dystrybucji, co zaowocowało dużym wzrostem przychodów Tech Daty z PC – według CEO broadlinera.

Największym partnerem Tech Daty w minionym kwartale było Apple, które wygenerowało jedną piątą sprzedaży międzynarodowego dystrybutora. Kolejni duzi gracze w ofercie to HP Inc. (13 proc.) i Cisco (10 proc.).

Tech Data zwiększyła obroty w Europie o 1 proc., do 3,9 mld dol. Ale po stałym kursie zakupy klientów wzrosły o 5 proc., dzięki większej sprzedaży komputerów i telefonów, mimo niższych obrotów na pamięciach masowych i oprogramowaniu.

Zysk netto Tech Daty w skali globalnej spadł w III kw. finansowym o 13 proc., do 36,5 mln dol.

Robert Dutkowsky podkreśla dużą poprawę w bilansie spółki liczonym z pominięciem zasad księgowości GAAP. Zysk netto wzrósł tą metodą o 13 proc., zysk operacyjny – o 14 proc., a zysk operacyjny w Europie – o 11 proc. Według CEO to efekt większej sprzedaży w połączeniu ze ścisłą kontrolą kosztów. Dutkowsky przyznał przy tym, że sytuacja na rynku IT wciąż nie jest łatwa, zarówno w Europie jak i Ameryce.