Długi kontrahentów już nie takie ważne
Spadek liczby zapytań o wiarygodność płatniczą wyniósł prawie 40 proc.
Spadek sprzedaży w polskich firmach między 13 a 19 kwietnia można szacować na 39 proc. – twierdzi BIG InfoMonitor, na podstawie danych z Rejestru Dłużników. W takiej skali spadła liczba zapytań o wiarygodność płatniczą kontrahentów i konsumentów – w ujęciu rok do roku.
Spadek sprzedaży przedsiębiorstw zablokowanych przez pandemię w pierwszym tygodniu zamknięcia gospodarki wyniósł ponad 20 proc. wobec analogicznego tygodnia ub.r. W kolejnych tygodniach spadek przekroczył 30 proc. W piątym tygodniu kwarantanny utrzymał się na zbliżonym poziomie do spadku odnotowanego tydzień wcześniej. Między 13 a 19 kwietnia wyniósł 39 proc. wobec 41 proc. w okresie od 5 do 12 kwietnia – ocenia BIG w oparciu o liczbę sprawdzeń w rejestrze dłużników.
Dane pokazują, że polska gospodarka coraz bardziej wyhamowuje – ocenia Sławomir Grzelczak, prezes BIG InfoMonitor.
Podobne aktualności
Długi detalistów w branży RTV i AGD wzrosły do 30 mln zł
Neonet rozpoczyna sanację. Jak się okazuje, wzrosły długi całej branży.
Już 313 tys. polskich firm ma kłopoty z płaceniem na czas
W tym roku znacznie wzrosły przeterminowane długi firm, do 41,5 mld zł. „Obecnie coraz trudniej jest zachować płynność finansową” – komentuje prezes.
Rekordowy wzrost zatorów płatniczych w MŚP
Płatności opóźnione o ponad miesiąc ma już 62 proc. przedsiębiorstw, o połowę więcej niż w październiku ub.r.