Według Contextu sprzedaż drukarek osobistych 3D wzrosła w IV kw. 2015 r. o 22 proc., a w całym roku – o 33 proc. W przypadku urządzeń przemysłowych i profesjonalnych odnotowano odpowiednio spadek o 24 proc. i 9 proc.
 
Spośród 73 tys. maszyn dostarczonych na rynek w IV kw. ub.r., 96 proc. stanowiły urządzenia osobiste i biurkowe w cenie poniżej 5 tys. dol. 

„Dostawcy z doświadczeniem na rynku zmniejszyli swoje oczekiwania co do nowego, biurkowego segmentu i koncentrują się na swoich kompetencjach B2B. Inne marki próbują sięgnąć po swój kawałek coraz większego tortu. Konkurencja jest zróżnicowana – o klientów walczą start upy, firmy IT, czy producenci tworzący sprzęt służący do zabawy” – zauważa analityk.

Na rynku urządzeń desktopowych i osobistych liderem jest tajwańska firma XYZprinting z 31-procentowym udziałem w IV kw. 2015 r. W segmencie maszyn przemysłowych numerem 1 jest Stratasys (48 proc.).

Context przewiduje, że światowy rynek druku 3D (sprzęt, materiały, usługi) wzrośnie z 4,1 mld dol. w 2015 r. do 16,2 mld dol. w 2020 r.