Drukarki: wzrosła wartość sprzedaży
Mimo spadku ilości dostarczonych urządzeń przychody dostawców nieznacznie zwiększyły się.
W IV kw. 2019 r. w ujęciu wartościowym światowy rynek urządzeń drukujących urósł o 0,9 proc. wobec analogicznego okresu ub.r., do 11,9 mld dol. – według IDC. Ten wynik osiągnięto przy spadku ilości sprzedanych maszyn o 5,4 proc. r/r. (25,3 mln szt.).
W ujęciu ilościowym wyraźnie zwiększyło się zapotrzebowanie na kolorowe modele laserowe (+4,9 proc.), do ponad 2 mln szt. Zarówno segmenty A3, jak i A4 odnotowały wzrost rok do roku, odpowiednio o 2,3 proc. oraz o 6,1 proc.
Epson był natomiast jedną firmą w pierwszej piątce producentów, która zwiększyła dostawy w IV kw. ub.r. (+1,4 proc. r/r). Największy spadek pokazało HP (-9,1 proc.), które dominuje na światowym rynku urządzeń drukujących. Niezły wynik miał Brother, który wprawdzie zmniejszył sprzedaż, ale w mniejszej skali niż średnia dla rynku.
Dostawy urządzeń drukujących na światowy rynek w IV kw. 2019 r.
Producent | Dostawy w IV kw. 2019 r. (szt.) | Udział w rynku w IV kw. 2019 r. | Dostawy w IV kw. 2018 r. (szt.) | Udział w rynku w IV kw. 2018 r. | Wzrost rok do roku |
1. HP Inc. | 9 774 917 | 38,60% | 10 751 159 | 40,20% | -9,10% |
2. Canon | 5 429 210 | 21,40% | 5 966 591 | 22,30% | -9,00% |
3. Epson | 4 810 454 | 19,00% | 4 743 220 | 17,70% | 1,40% |
4. Brother | 2 028 628 | 8,00% | 2 065 795 | 7,70% | -1,80% |
5. Kyocera | 478 191 | 1,90% | 523 367 | 2,00% | -8,60% |
Inni | 2 789 651 | 11,00% | 2 718 981 | 10,20% | 2,60% |
W sumie | 25 311 051 | 100,00% | 26 769 113 | 100,00% | -5,40% |
Źródło: IDC
Udziały 5 największych marek w ujęciu ilościowym
W zachodniej Europie dołek w ujęciu ilościowym w IV kw. 2019 r. był głębszy niż na świecie (-8,2 proc.). W ocenie IDC sprzedaż urządzeń drukujących nadal będzie się zmniejszać.
Podobne aktualności
Epson AM-C400 i AM-C550 – nowe atramentówki A4 dla biznesu
Epson kontynuuje rozwój autorskiej technologii druku atramentowego Heat-Free. Nowa linia drukarek atramentowych A4 Epsona jest idealnym rozwiązaniem dla firm, które dużo drukują. Ich ekonomiczność wpisuje się w strategię zrównoważonego rozwoju.
Polskie biura chcą kupować odnawiany sprzęt. Podają warunki
Dla 24 proc. polskich firm odnowiony sprzęt to produkt pierwszego wyboru, a 48 proc. rozważa taki zakup - według badania.
78 proc. pracowników wierzy, że AI ułatwi im pracę
Większość pracowników, a zwłaszcza liderów z nadzieją czeka na technologie wykorzystujące AI - wynika z badania HP. Jednocześnie nawet 45 proc. obawia się, że straci posadę z powodu sztucznej inteligencji.