Jak wynika z raportu firmy App Annie przychody ze sprzedaży aplikacji na platformach AppStore oraz Google Play wyniosły w ubiegłym roku 35 mld dolarów – o 40% więcej niż w 2015 roku. Niemniej po uwzględnieniu pieniędzy z reklam oraz pozostałych platform z aplikacjami łączne wpływy osiągnęły wartość 89 mld dolarów.

Analitycy z App Annie zwracają także uwagę na fakt, iż użytkownicy pobierają coraz więcej aplikacji. W 2016 roku odnotowano 15 procentowy wzrost ilości pobieranych programów, co w dużej mierze jest zasługą Chińczyków. Natomiast w Stanach Zjednoczonych, gdzie ten segment rynku jest bardziej dojrzały i trudno o wzrosty. Właściciele smartfonów i tabletów za oceanem bardziej koncentrują się na obsłudze posiadanych aplikacji aniżeli poszukiwaniu nowych.

Oprócz wzrostu przychodów ze sprzedaży aplikacji, a także liczby pobrań, rośnie także czas spędzany z softwarem  do telefonów i tabletów.  Łączny czas spędzony z mobilnymi aplikacjami na całym świecie wzrósł o ponad 150 miliardów godzin rok do roku, osiągając prawie 900 miliardów godzin w 2016 roku.

Jednak świat mobilnych aplikacji nie jest idealny. Największe pieniądze płyną do kieszeni developerów opracowujących gry. Inni często mają spore, żeby cokolwiek zarobić na sprzedaży swoich rozwiązań.