Koreański gigant przejmie Magneti Marelli, włoskie przedsiębiorstwo specjalizujące się w projektowaniu i produkcji systemów i podzespołów dla przemysłu motoryzacyjnego (np. telematycznych). Należy do koncernu FIAT Chrysler. Transakcja ma zostać sfinalizowana do końca br. Cena nie została ujawniona. Oscyluje między 885 mln dol. (tyle oferował Samsung), a 2,62 mld dol. (tyle oczekiwał Magneti Marelli). Przychody firmy w 2015 r. wyniosły 7,26 mld euro.

Zakup poszerza ofertę Samsunga dla przemysłu samochodowego, który – według zapowiedzi z ub.r. – jest strategicznym rynkiem dla koncernu. Pozwoli w większym stopniu uniezależnić się od rynku produktów elektronicznych. W marcu br. Samsung sfinalizował zakup Harmana, który oprócz sprzętu audio dostarczająca przede wszystkim rozwiązania dla motoryzacji, w tym dla połączonych (w sieci) aut. Ta firma kosztowała koreański konglomerat 8 mld dol. Było to największe przejęcie w historii Samsunga.

Wiceprezes Samsung Electronics Lee Jae Young był kilka lat temu szefem Exor, głównego udziałowca Fiat Chrysler. To on miał w końcu podjąć ostateczną decyzję, że Samsung kupuje Magneti Marelli. Koncern ujawnił w sierpniu ub.r., że prowadzi rozmowy w sprawie przejęcia, ale negocjacje utknęły, a priorytetem okazał się Harman.