W kosztach uwzględniono nieosiągnięte przychody, spadek produktywności, niewykorzystane możliwości i trwałą utratę danych.

Według Veeam Data Center Availability Report 2014 82 proc. dyrektorów ds. IT nie jest w stanie zapewnić stałego i natychmiastowego dostępu do usług IT, a awarie aplikacji zdarzają się częściej niż raz na miesiąc (średnio 13 razy w roku). Jedna na sześć prób przywrócenia kopii zapasowej kończy się niepowodzeniem. Oznacza to, że przy 13 przestojach aplikacji w ciągu roku dane zostaną trwale utracone przynajmniej dwa razy. Według wyliczeń Veeam kosztuje to przedsiębiorstwa minimum 682 tys. dolarów rocznie. Zdaniem firmy organizacje ryzykują, że w skali roku przestoje spowodują utratę danych z aplikacji wartych od 4,4 mln do 7,9 mln dol.

Pomimo, że przedsiębiorstwa potrzebują szybkiego dostępu do informacji, nie jest z tym najlepiej – zgodnie z raportem działom IT brakuje ponad godzinę do osiągnięcia zakładanego czasu przywracania po awarii (RTO) dla krytycznych danych i ponad 2,5 godziny w stosunku do standardów ciągłości rozwiązań, które cechuje wysoka dostępność. Ponadto brakuje im 1,5 godziny do osiągnięcia wskaźnika RPO (zakładany punkt przywracania) oraz 4,5 godz. w stosunku do współczesnych standardów ciągłości.