Dzień Darmowej Dostawy – komputery nie były na topie
W Dniu Darmowej Dostawy w grudniu ub.r. wzięło udział 1828 e-sklepów, w tym duże sieci IT. Wśród najczęściej wybieranych produktów zabrakło jednak sprzętu komputerowego.
Według danych inicjatora wydarzenia, serwisu eKomercyjnie.pl, w Dniu Darmowej Dostawy (3 grudnia) na stronie akcji zarejestrowano 2 mln przejść do e-sklepów, a w listopadzie i grudniu łącznie – 4,3 mln.
Klientów interesowały głównie takie kategorie jak: Dla dzieci, Odzież, dodatki, Uroda, Dom i ogród, Książki i komiksy, Apteka, AGD i RTV. W Dniu Darmowej Dostawy uczestniczyło ok. 100 sklepów komputerowych, w tym duże sieci. Zgodnie z regulaminem uczestnicy gwarantowali klientom darmową wysyłkę towaru, niezależnie od jej kosztów.
W grudniu w 91 proc. sklepów, które wzięły udział w akcji, ruch był większy niż w listopadzie. Jedna czwarta uczestników (24 proc.) poinformowała o wzroście sprzedaży o więcej niż 200 proc., a 32 proc. – o 30-200 proc. Jednak 43 proc. sprzedawców stwierdziło, iż wartość zamówienia złożona podczas w Dnia Darmowej Dostawy była podobna jak podczas normalnej sprzedaży. Ponadto 40 proc. badanych sklepów stwierdziło, że liczba nowych klientów przekroczyła 50 proc.
Podobne aktualności
Rok 2024 dobrze rozpoczął się na rynku PC
"W nadchodzących kwartałach rynek będzie rósł w siłę" - taką dobrą wiadomość dla branży ma analityk.
Stacje robocze PC wychodzą z dołka
Po spadku o blisko 9 proc. w ub.r. kilka istotnych czynników pomoże zwiększyć sprzedaż w 2024 roku - według prognozy.
AI PC i cykl wymiany zwiększą sprzedaż komputerów w 2024 r. (i później)
„Obecność funkcji AI w urządzeniach z pewnością doprowadzi do wzrostu średniej ceny sprzedaży” - twierdzi analityk.