Lojalność wobec marki przegrywa w konfrontacji z telefonami komórkowymi, które umożliwiają klientom porównywanie ofert. Ponad połowa konsumentów korzystających z Internetu i sieci komórkowych (52 proc.) zainstalowała w swoim telefonie przynajmniej jedną aplikację Performance Marketing, najczęściej jest to porównywarka cen (32 proc.). Popularne są także kupony promocyjne (23 proc.). Większość szuka informacji o produktach i sprawdza ceny z pomocą smartphone’a (odpowiednio 75 i 70 proc.). Ponad połowa (55 proc.) robiących zakupy przez telefon przyznała, że kupi u konkurencji, jeśli będzie tam taniej.

Zdaniem firmy resellerzy nie mogą zaniedbać wdrożenia rozwiązań, które umożliwiają dotarcie do klientów mobilnych. 'Nawet doskonale zaopatrzeni sprzedawcy z kompetentną załogą ryzykują, że klienci wyjdą, jeśli oferty sklepu nie można znaleźć na stronach z kuponami promocyjnymi, na które zaglądają goście’ – stwierdza raport.