Według badania przeprowadzonego na zlecenie Sociomantic Labs – firmy oferującej rozwiązania dla reklamodawców – coraz więcej klientów odwiedza sklepy internetowe, mając już sprecyzowane oczekiwania. Tzn. wiedzą oni, jaki produkt chcą kupić i gdzie go znaleźć. Odsetek takich osób według danych z września 2013 r. wynosił 41 proc.

Wciąż przeważają jednak klienci niezdecydowani, np. tacy, którzy w ostatniej chwili rezygnują z zamówienia. Do nich według Sociomantic warto skierować reklamę inteligentną (programmatic). – Pozwala ona na analizę zachowań internautów podczas wizyty w e-sklepach oraz serwisach internetowych. Na tej podstawie pomaga budować spersonalizowany przekaz reklamowy. Klienci nie oglądają ofert, które ich nie interesują – wyjaśnia Maciej Wyszyński, dyrektor zarządzający w Sociomantic Labs. Według badania 70 proc. internautów czuje się, jak to określono – komfortowo – oglądając takie przekazy promocyjne. Jak twierdzi menedżer, klienci oglądający spersonalizowane reklamy robią zakupy dwukrotnie częściej, niż osoby, które miały styczność ze standardowymi kampaniami. W przypadku mobilnych klientów skuteczność jest czterokrotnie większa – przekonuje firma. Ma to wynikać z tego, że na podstawie uzyskanych analiz sprzedawcom łatwiej zaproponować klientom interesujące ich produkty i usługi, czy trafniej adresować dodatkowe zachęty, jak rabaty.