E-handel: klienci pod dobrą opieką
NIK skontrolował organizacje zajmujące się handlem internetowym. Doszedł do wniosku, że klienci są dobrze chronieni, brak jednak odpowiedniego programu potwierdzającego rzetelność resellerów.
Zdaniem NIK-u interesy konsumentów dobrze chronią organy administracji (UOKiK, rzecznicy praw konsumentów) i organizacje pozarządowe. Klienci mają np. zapewniony dostęp do informacji w sprawach konsumenckich i darmową pomoc prawną. Ich skargi i zawiadomienia załatwiane są w większości przypadków szybko i profesjonalnie – ustaliła izba. Ten obraz nie jest idealny – NIK stwierdził, że internetowa baza skarg konsumenckich nie działa jak należy. Zaleca usprawnienie mechanizmu klasyfikacji zgłaszanych skarg.
W raporcie z kontroli NIK zauważa także, że na naszym rynku brak dobrego rozwiązania wspieranego przez UOKiK, które potwierdza solidność sklepów internetowych. Interesującym przykładem według NIK jest program Euro-Label, który w Polsce prowadzi Instytut Logistyki i Magazynowania. Certyfikaty kosztują 1900 zł lub 3500 zł w zależności od przychodów sklepu.
Podobne aktualności
NIK: są poważne nieprawidłowości w ochronie danych w samorządach
"Ta sytuacja bardzo sprzyja przestępcom" - komentuje ekspert. Będą kontrole w całej Polsce.
Co piąta firma w Polsce nie ma systemu do automatyzacji zakupów
Dla 73 proc. firm najważniejsza przy wyborze systemu zakupowego B2B jest łatwość integracji i wdrożenia.