Komórki, laptopy i tablety należą do najczęściej oglądanych przez internautów urządzeń w e-sklepach. W I kw. 2014 r. zakup tych produktów rozważało odpowiednio 2,8 mln, 1,7 mln oraz 1,2 mln osób (unikalnych użytkowników). Dane pochodzą z blisko 100 sklepów internetowych zintegrowanych z rozwiązaniem RTB House (firma specjalizuje się w doborze reklam do preferencji zakupowych Internautów). 

Największy jest wybór tabletów – internauci oglądający w e-sklepach takie urządzenia mogą wybierać spośród 66 marek, w przypadku telefonów jest to 48 marek, a laptopów – 26 marek. Jeśli chodzi o laptopy, to najszerszą ofertę w Internecie w sklepach współpracujących z RTB House miało w I kw. br. HP (26 proc. udziału). W przypadku tabletów – Asus (37,3 proc.), a telefonów – Samsung (31,7 proc.).


Zainteresowanie pozostałymi produktami z kategorii 'komputery i telefony’ według RTB House:

– 4 – dyski twarde (w I kw. poszukiwało ich 295 tys. internautów), 

– 5 – monitory (284 tys.), 

– 6 – drukarki (223 tys.),

– 7 – tusze i tonery (211 tys.),

– 8 – komputery stacjonarne (206 tys.),

– 9 – klawiatury i myszy (193 tys.),

– 10 – routery i modemy (182 tys.),

– 11 – urządzenia wielofunkcyjne (180 tys.),

– 12 – karty graficzne (159 tys.),

– 13 – płyty główne (130 tys.),

– 14 – procesory (125 tys.),

– 15 – głośniki komputerowe (123 tys.).

 

Dane pochodzą z raportu 'Najpopularniejsze marki w polskim e-commerce’.