E-handel: laptopy są bardziej poszukiwane niż tablety
Co trzeci internauta odwiedza e-sklepy w poszukiwaniu telefonu, co piąty ogląda w nich laptopy, a co szósty tablety – wynika z danych RTB House.
Komórki, laptopy i tablety należą do najczęściej oglądanych przez internautów urządzeń w e-sklepach. W I kw. 2014 r. zakup tych produktów rozważało odpowiednio 2,8 mln, 1,7 mln oraz 1,2 mln osób (unikalnych użytkowników). Dane pochodzą z blisko 100 sklepów internetowych zintegrowanych z rozwiązaniem RTB House (firma specjalizuje się w doborze reklam do preferencji zakupowych Internautów).
Największy jest wybór tabletów – internauci oglądający w e-sklepach takie urządzenia mogą wybierać spośród 66 marek, w przypadku telefonów jest to 48 marek, a laptopów – 26 marek. Jeśli chodzi o laptopy, to najszerszą ofertę w Internecie w sklepach współpracujących z RTB House miało w I kw. br. HP (26 proc. udziału). W przypadku tabletów – Asus (37,3 proc.), a telefonów – Samsung (31,7 proc.).
Zainteresowanie pozostałymi produktami z kategorii 'komputery i telefony’ według RTB House:
– 4 – dyski twarde (w I kw. poszukiwało ich 295 tys. internautów),
– 5 – monitory (284 tys.),
– 6 – drukarki (223 tys.),
– 7 – tusze i tonery (211 tys.),
– 8 – komputery stacjonarne (206 tys.),
– 9 – klawiatury i myszy (193 tys.),
– 10 – routery i modemy (182 tys.),
– 11 – urządzenia wielofunkcyjne (180 tys.),
– 12 – karty graficzne (159 tys.),
– 13 – płyty główne (130 tys.),
– 14 – procesory (125 tys.),
– 15 – głośniki komputerowe (123 tys.).
Dane pochodzą z raportu 'Najpopularniejsze marki w polskim e-commerce’.
Podobne aktualności
Co piąta firma w Polsce nie ma systemu do automatyzacji zakupów
Dla 73 proc. firm najważniejsza przy wyborze systemu zakupowego B2B jest łatwość integracji i wdrożenia.
Minął trudny rok na rynku tabletów
"Znaczny wzrost liczby promocji i ofert pakietowych nie wystarczył, aby odwrócić losy rynku” - komentuje analityk.