E-handel: Szpiegomat sprawdzi konkurencję
Serwis o nazwie Szpiegomat.pl porównuje oferty sklepu z konkurentami i sugeruje zmiany, które mają pomóc w zwiększeniu sprzedaży i marży.
Szpiegomat wspomaga resellerów w monitorowaniu działań konkurencji i ustaleniu optymalnej polityki cenowej. Według brand managera serwisu nie chodzi tylko o cięcie cen, ale np. o sprawdzenie czy budżet marketingowy jest właściwie wykorzystany, czy warto konkurować z konkretnymi sprzedawcami itp.
Cena usługi zależy od ilości monitorowanych produktów i częstotliwości aktualizowania danych. Przykładowo dla 1 tys. produktów, przy codziennej aktualizacji, koszt rozpoczyna się od 159 zł miesięcznie. Dane można także aktualizować częściej lub rzadziej (np. kilka razy na dobę, raz w tygodniu).
Szpiegomat przytacza dane Cube Resarch, według których zwiększenie obrotów ze sprzedaży jest jednym z najważniejszych celów dla 31 proc. sklepów sprzedających w Internecie, a dla 17 proc. – maksymalizacja zysku z marży.
Podobne aktualności
5 smartfonów, których naprawa jest najdroższa
Szczególnie kosztowny okazuje się serwis sprzętu dwóch dużych marek.
Producenci sabotują naprawę urządzeń?
Szef dużej firmy serwisowej twierdzi, że producenci celowo utrudniają reparację sprzętu. Wskazuje na Apple'a, Microsoft i Samsunga.