E-sklepy będą obniżać ceny
Ponad 50 proc. właścicieli e-sklepów uważa, że okres świąteczny przyniesie lepsze wyniki sprzedaży niż w poprzednim roku. 60 proc. z nich chce przyciągnąć klientów obniżając ceny – poinformował Shoper.
Według raportu „E-commerce pod szczęśliwą gwiazdką”, przygotowanego przez Shoper – dostawcę platformy do handlu online, większość sprzedawców liczy na większe przychody w czasie świątecznym. Ponad połowa uważa, że zarobią więcej niż w zeszłym roku, 20 proc. przewiduje, że obroty będą wyższe nawet o połowę w stosunku do poprzedniego sezonu. Niemal 29 proc. osób biorących udział w badaniu Shopera uznało, że wyniki sprzedaży pozostaną na podobnym poziomie jak przed rokiem. Właściwie nikt nie spodziewa się, że będzie gorzej.
Optymistyczne prognozy są motywowane przez sprzedawców rosnącą świadomością korzyści klientów wynikających z zakupów online (22,6 proc. odpowiedzi), jakością proponowanej oferty (ponad 20 proc.), większą dostępnością Internetu (ponad 16 proc.) i lepszymi nastrojami konsumentów (prawie 13 proc.).
Sprzedawcy deklarują, że będą zachęcać klientów do zakupów przede wszystkim obniżając ceny (60 proc. odpowiedzi) oraz włączając nowe produkty do oferty (48 proc.). Ponadto 36 proc. respondentów rozważa udzielenie rabatów na zakup kilku produktów, a jedna czwarta zdecyduje się na oferowanie kuponów rabatowych.
Badanie przeprowadzono w październiku na próbie 154 właścicieli e-sklepów różnych branż. Shoper jest platformą handlu elektronicznego do tworzenia sklepów online. Według własnych informacji firma sprzedała dotychczas ponad 4 tys. licencji oprogramowania.
Podobne aktualności
Platformy będą raportować skarbówce o e-sprzedawcach po 1 lipca 2024 r.
Rząd przyjął projekt ustawy. KAS chce wyłowić sprzedawców unikających opodatkowania.
Co piąta firma w Polsce nie ma systemu do automatyzacji zakupów
Dla 73 proc. firm najważniejsza przy wyborze systemu zakupowego B2B jest łatwość integracji i wdrożenia.