Prymat należy do  Amazon.com, Inc. z przychodem 79,268 mln USD. Drugie miejsce przypadło chińskiemu JD.com, Inc (26,991 mln USD), a trzecie firmie Apple Inc. (24,368 mln USD). Dane dotyczą roku fiskalnego  2015.

Mimo spadku tempa sprzedaży online (rok wcześniej wzrost wynosił ponad 20%) wciąż obserwujemy zjawiska przenoszenia się zakupów do sieci. W roku fiskalnym 2015 e-handel wygenerował 8,7% całości przychodów, podczas gdy w 2014 roku fiskalnym było to 7,6%, a rok wcześniej 6,2%.

Spośród 151 sieci stacjonarnych prowadzących e-sklepy aż 41 firm odnotowało spadki sprzedaży stacjonarnej. 33 spośród nich e-sprzedaż uratowała przed spadkiem sprzedaży ogółem.

 

Zestawienie TOP 10 – Deloitte Global Powers of Retailing 2017

 

Pozycja Firma  Kraj pochodzenia  Przychody w mln USD
1 Amazon.com  USA 79,268
2 JD.com Chiny 26,991
3 Apple USA 24,368
4 Wal Mart USA 13,700
5 Suning Commerce Group USA   8,095
6 Otto Niemcy    7,181
7 Tesco  Wielka Brytania   6,539
8 Vipshop Chiny   6,084
9 Liberty Interactive Corporation USA   5,146
10 Macy's USA   4,850