E-sklepy: negatywne komentarze odstraszają połowę klientów
Większość internautów kieruje się komentarzami innych osób przy wyborze produktu albo e-sklepu. Negatywna opinia często prowadzi do rezygnacji z zakupów – wynika z badań Onetu dla Komputronika.
Według ankiety przeprowadzonej przez Onet na zlecenie sklepu internetowego Komputronika 95 proc. użytkowników sieci czyta opinie innych osób na temat produktów przed podjęciem decyzji o zakupie. Niemal taki sam odsetek (92 proc.) sprawdza co inni internauci sądzą o e-sklepie, w którym szukają produktu. Ponad połowa klientów (58 proc.) rezygnuje z zakupów, gdy komentarze są nieprzychylne.
Autorzy ankiety zwracają uwagę, że niezadowoleni częściej komentują – w dobie przed rozwojem Internetu zakładano, że jeden dobrze obsłużony klient opowie o swoich doświadczeniach 8 osobom, a niezadowolony – 20 osobom. W sieci w obu przypadkach liczby te ulegają zwielokrotnieniu. Co więcej, zarówno przychylne, jak nieprzychylne komentarze są widoczne przez długi czas.
Z danych Komputronika wynika, że 62 proc. internautów zamieszcza w sieci komentarze o produktach, zaś 60 proc. decyduje się na wystawianie opinii o e-sklepach.
Badanie przeprowadzono w grudniu 2010 r. Wzięło w nim udział ponad 50 tys. osób.
Podobne aktualności
Platformy będą raportować skarbówce o e-sprzedawcach po 1 lipca 2024 r.
Rząd przyjął projekt ustawy. KAS chce wyłowić sprzedawców unikających opodatkowania.
Skarbówka odmówiła Komputronikowi
Mazowiecki US nie zgodził się na rejestrację umowy o utworzeniu podatkowej grupy kapitałowej.
Komputronik tworzy podatkową grupę kapitałową
Ułatwi i zoptymalizuje rozliczenia podatkowe - przewiduje spółka.