Opcja zakupowa “Purchase on Google” umożliwi konsumentom zakup towarów bezpośrednio z poziomu reklam wyświetlanych na urządzeniach mobilnych. Usługa znajduje się obecnie na etapie pilotażu. W praktyce ma działać tak, że w wynikach wyszukiwania w Google’u pojawi się przycisk “kup”, który przekieruje internautę do witryny, gdzie będzie mógł sfinalizować transakcję. Obsługą strony zajmie się wybrany e-sklep, jednak za jej hosting odpowiedzialny będzie Google.

O rozwiązaniach dla konsumentów myśli także Facebook. Chce umożliwić tworzenie małych e-sklepów w serwisie społecznościowym. Większość z takich rozwiązań znajduje się w fazie testów, ale część już umożliwia przejście całego procesu zakupowego, od znalezienia towaru po jego nabycie. Jeśli eksperyment się powiedzie, Facebook w przyszłości będzie mógł mieć większy udział w zyskach ze sprzedaży towarów w sieci.

– Pomysł, który wdrażają w życie Google i Facebook podąża za trendami na rynku e-commerce. Pojawienie się nowych kanałów sprzedaży dla właścicieli e-sklepów oznacza nowe opcje promocji dostosowane do urządzeń mobilnych oraz portali społecznościowych, w połączeniu z możliwością zakupów – komentuje Rafał Brzoska, prezes grupy Integer.