Aby uruchomić bezpłatną telekonferencję, należy zadzwonić pod numer 221 221 221 a następnie – w celu zabezpieczenia się przed dostępem innych osób – podać 4-cyfrowy PIN. Operator przekaże telefonicznie i SMS-em potwierdzenie konferencji, numer pokoju telekonferencyjnego i szablon wiadomości do zaproszenia pozostałych uczestników. Darmowe jest udostępnienie systemu, natomiast użytkownik płaci za połączenie według stawki danego operatora. 

Uruchomienie bezpłatnej usługi ma zachęcić przedsiębiorców do korzystania z telefonii IP.

– Widzimy w telekonferencjach duży potencjał. Technologia IP pozwala na organizację telespotkań z udziałem nawet kilkuset osób jednocześnie, a zapotrzebowanie na tego typu usługi rośnie – tłumaczy Michał Jakubowski, prezes easyCALL.pl. 

W przyszłym roku spółka chce poszerzyć usługę telekonferencji o dodatkowe funkcje, m.in. wprowadzić wersję anglojęzyczną i międzynarodowe numery dostępowe, co pozwoli na zestawienie konferencji pomiędzy uczestnikami z różnych krajów. Ponadto dojdzie możliwość zarządzania konferencją (np. tylko wybrane osoby będą mogły mówić, a pozostałe uczestniczyć biernie), personalizacji (ustawienie własnej zapowiedzi głosowej i własnego numeru), a także przypominania o konferencji mailem i SMS-em. Ma również pojawić się opcja udziału w konferencjach za pośrednictwem przeglądarki internetowej. Dzięki funkcji dzielenia ekranu będzie można poprowadzić prezentację z PowerPointa. Zostanie udostępniona także możliwość dodania czatu do konferencji. 

Operator zakłada, że kołem napędowym rynku będzie w najbliższym czasie obsługa walnych zgromadzeń.

– Koszty związane z organizacją walnych zgromadzeń, szczególnie w dużych firmach, są znaczące. Będziemy oferować nie tylko rozwiązanie techniczne, lecz także infrastrukturę prawną, zweryfikowaną zarówno pod względem zgodności z przepisami, jak i zabezpieczeń – zapowiada Michał Jakubowski.