W I poł. 2019 r. grupa Elko wypracowała zysk netto większy o 17 proc. niż I poł. 2018 r. (4,4 mln dol.) przy przychodach podobnych jak rok temu (747 mln dol.). Marża brutto wzrosła z 4,6 proc. do 5,1 proc.

Zysk brutto osiągnął wartość 38,2 mln dol., co stanowi wzrost o 9,9 proc. w porównaniu z poprzednim rokiem. Poprawa wynika z wycofania się z outsourcingu niektórych operacji, głównie w regionie WNP, oraz z optymalizacji działania – podano w raporcie.

Grupa informując o nowym bilansie wymienia m.in. wewnętrzne projekty rozwojowe, modernizację systemu, rozszerzenie portfolio produktów i magazynów w krajach bałtyckich, Rosji i Rumunii, nowe kontrakty, integrację przejętych firm.

W całym 2018 r. marża grupy była podobna jak w 2017 r., spadł zysk netto. Według zapowiedzi sprzed kilku miesięcy w 2019 r. Elko liczy na 2 mld dol. przychodów.

 

Drugi rok działalności w Polsce

Elko informuje, że w I poł. 2019 r. wobec analogicznego okresu ub.r. zwiększyło obroty na polskim rynku ponad siedmiokrotnie (w całym 2018 r. wzrost wyniósł 269 proc.). Najlepiej sprzedającymi się grupami produktów w br. były smartfony, telewizory i urządzenia wielofunkcyjne. Elko weszło na polski rynek w 2017 r., więc aktualny bilans odnosi się do niskiej bazy z poprzednich okresów.

W ostatnim czasie Elko Polska nabyło prawa dystrybucyjne na produkty Huami (Amazfit). Zostało również wyłącznym dystrybutorem słuchawek 1More na rynku polskim – podaje spółka.