Zmiany dotyczą współpracy z partnerami w segmencie rozwiązań klasy podstawowej (sprzedaż produktów o wartości od 5 tys. do 25 tys. dol.). Uproszczono proces wyceny, dodano nowe produkty, został uruchomiony program motywacyjny dla resellerów.  

Uproszczenie procesu wyceny umożliwia dystrybutorom natychmiastową wycenę bez konieczności równoczesnego rejestrowania każdej transakcji. Ma to przynieść korzyści dystrybutorom (stałe marże), jak i EMC (przyspieszenie sprzedaży).

Nowy program motywacyjny wprowadza szereg zachęt dla partnerów oferujących rozwiązania klasy podstawowej. Składa się z dwóch elementów:

• Premia dla resellera — po zawarciu trzech udanych transakcji reseller otrzyma premię w wysokości 300 dol. za każdą z nich (licząc od pierwszej sprzedaży). Gdy partner osiągnie ponad 50 proc. wyznaczonego celu sprzedaży i zostanie najlepszym sprzedawcą w swoim regionie, może liczyć na bonus w postaci weekendowej imprezy samochodowej.

• Premia dla dystrybutora — dystrybutorom za pośrednictwem specjalnego formularza wyznaczony zostanie cel sprzedaży do osiągnięcia w każdym kwartale. Jeśli dystrybutor go osiągnie, otrzyma rabat na sfinalizowane transakcje. 

Program obejmuje rozwiązania pamięci masowej EMC VNXe i VNX5100 oraz produkty klasy podstawowej do tworzenia kopii zapasowych i odtwarzania danych — DD160 i DD620. Wprowadzono dwa nowe produkty: DD2200 (tworzenie kopii zapasowych i archiwizacja) i VNXe3200 (pamięć masowa), które również będą objęte rabatami. Część systemów DD2200 i VNXe3200 zostanie na sześć miesięcy udostępnionych partnerom EMC w regionie EMEA, aby mogli poznać te rozwiązania.

Według EMC w regionie EMEA do programu kwalifikuje się ok. 4,5 tys. partnerów. W I poł. 2014 r. w sprzedaż wymienionych wyżej produktów zaangażowanych było ok. 620 z nich.