Epson: jak drukują polskie firmy
Co polskie firmy cenią w drukarkach, co im się nie podoba, jakie dokumenty drukują - sprawdził Epson.
Epson zbadał potrzeby i preferencje polskich firm w zakresie druku. W grudniu 2019 przeprowadzano ankietę na ten temat wśród przedstawicieli małego i średniego biznesu. Niektóre odpowiedzi mogą zaskakiwać.
Co MŚP cenią w drukarkach
Do najważniejszych cech drukarki biurowej zaliczono obecność dodatkowych funkcji, takich jak skanowanie czy kopiowanie (17,9 proc.). Co ciekawe, cena znalazła się na odległym miejscu – przynajmniej według deklaracji pytanych.
W drukarkach przedsiębiorcy cenią sobie:
– jakość i trwałość (15,3 proc.)
– niską cenę wydruku jednej strony (14,7 proc.)
– szybkość (14 proc.)
– energooszczędność i ekologię (11,5 proc.)
– możliwość druku w kolorze (9,5 proc.)
– niekłopotliwą obsługę (7,3 proc.)
– cena urządzenia (3,3 proc.).
Czego nie lubią klienci
Najbardziej uciążliwym problemem w trakcie korzystania z drukarki jest jej awaryjność oraz konieczność częstej wymiany części eksploatacyjnych (26,8 proc.).
Respondenci wskazywali także na kłopoty z zacinającym się papierem (25,1 proc.), uzupełnianiem toneru (22,7 proc.), a także głośną pracą (13,5 proc.) oraz koszty związane z serwisem (11,9 proc.).
Co podoba się w "dolewkowych" urządzeniach
Uczestnicy badania wskazali także najważniejsze cechy drukarek z serii Eco Tank Mono (ze stałym zasilaniem w atrament). Pytano, z czego wynika ich ekologia i oszczędność.
Wśród najpopularniejszych odpowiedzi pojawiały się wydajność pojedynczej butelki z atramentem (37,9 proc.), długa, bezawaryjna praca (24,7 proc.) oraz niski pobór prądu (14,2 proc.).
Właściciele firm cenią także monochromatyczne urządzenia za brak emisji ozonu oraz pylenia w trakcie drukowania (13,7 proc.), a także cichą pracę (9,5 proc.).
Papier króluje w erze cyfrowej
Mimo postępującej cyfryzacji ponad połowa respondentów (52,5 proc.) twierdzi, że obieg dokumentów w ich przedsiębiorstwach wciąż opiera się głównie na formie papierowej, a wersja elektroniczna traktowana jest pomocniczo.
Z kolei 45,1 proc. ankietowanych przeważnie korzysta z dokumentów online, rzadziej drukowanych. Jedynie 2,4 proc. deklaruje, że używa wyłącznie z dokumentów w formie cyfrowej.
Zapytani o cel drukowania, respondenci wskazywali wymogi prawne, zwiększenie estetyki/prestiżu korespondencji, dokumentów (49,5 proc.), archiwizację dokumentów (20,1 proc.) oraz wygodę lektury, np. podczas korekty tekstu (14,7 proc.).
Pod względem typów dokumentów, polscy przedsiębiorcy najczęściej drukują faktury i inne dokumenty finansowe (28,7 proc.), umowy, oferty i inne dokumenty związane z relacjami z klientami (26,3 proc.), materiały szkoleniowe i prezentacje (22,1 proc.) oraz zdjęcia i grafiki (15,6 proc.).
W badaniach wzięło udział ponad 200 przedsiębiorców i pracowników z różnych branż. Największą grupę stanowili pracownicy edukacji (26 proc.). Na kolejnych miejscach znalazła się produkcja (14,2 proc.), handel (12,7 proc.), marketing (9,8 proc.) oraz branża IT (5,4 proc.).
Podobne aktualności
Epson AM-C400 i AM-C550 – nowe atramentówki A4 dla biznesu
Epson kontynuuje rozwój autorskiej technologii druku atramentowego Heat-Free. Nowa linia drukarek atramentowych A4 Epsona jest idealnym rozwiązaniem dla firm, które dużo drukują. Ich ekonomiczność wpisuje się w strategię zrównoważonego rozwoju.
Dołek na rynku urządzeń drukujących
5 największych producentów odnotowało spadek dostaw w IV kw. 2023 r.
Papier czy ekran na lekcjach? Badanie Epson w polskich szkołach
Epson i fundacja Instytut Edukacji Pozytywnej podsumowali wielomiesięczną współpracę w ramach programu "Szkoła Myślenia Pozytywnego 2.0". Opublikowali wyniki badania dotyczącego drukowania w szkołach.