Według Józefa Szajtera, prezesa zarządu oraz Przemysława Kucharzewskiego, dyrektora zarządzającego spółką, Eptimo już z powodzeniem rozpoczęło działalność i ją rozwija. We wrześniu przychody firmy wyniosły 7,5 mln zł, w październiku – 11 mln zł (z tego znaczna część za granicą – w krajach zachodniej Europy). Celem na 2015 r. jest wypracowanie  ok. 150 mln zł obrotów, a z zapowiedzi przedstawicieli spółki wynika, że niewykluczona jest kwota rzędu 200 mln zł. 

Strategia Eptimo zakłada współpracę z producentami, których rozwiązania są w Polsce słabo znane lub w ogóle ich do tej pory nie było. W każdej z grup produktowych – m.in. bezpieczeństwo, zasilanie czy sieciówka – dostawca planuje kooperację z jednym lub dwoma vendorami. Dostawców ma być tyle, ile wystarcza na stworzenie komplementarnej oferty dla klientów. Spółka stawia nie na ilość marek w portfolio, lecz na jakość współpracy. 

Siłą Eptimo ma być wsparcie udzielane partnerom – zarówno techniczne, jak i dostęp do szkoleń i sprzętu demo. Bardzo ważna według szefów firmy będzie edukacja partnerów. W I kw. 2015 r. mają powstać centra szkoleniowe z siedzibą w Katowicach, Wrocławiu, a w II kw. 2015 r. – w Warszawie. Jak zaznaczył Przemysław Kucharzewski, firma będzie kładła nacisk na praktyczne umiejętności, stąd planowane szkolenia to  warsztaty, które pozwalają poznać określone rozwiązania, a nie prezentacje w Power Poincie. W lutym 2015 r. Eptimo zorganizuje Roadshow w kilku polskich miastach, jesienią przyszłego roku planowana jest druga tura konferencji dla partnerów. Ułatwić współpracę ma również elastyczność działań nowego dystrybutora, nie ograniczona korporacyjnymi regułami. Ponadto firma buduje doświadczony zespół – obecnie zatrudnia ponad 20 osób, trwają rekrutacje.

Spółka stawia na takich vendorów, którzy z powodzeniem działają za granicą, natomiast są mniej znani w Polsce. Na razie podpisano umowy dystrybucyjne z takimi dostawcami, jak Legrand, ZTE Networking, Bufallo Technologies, HGST, Nexsan, Rhino. Eptimo rozmawia z kolejnymi vendorami na temat współpracy.

Autoryzowanej dystrybucji ma towarzyszyć sprzedaż oprogramowania Microsoft, VMware czy Symantec, a także serwerów HP i IBM (w całości realizowana za pośrednictwem partnerów). Pełna oferta spółki dostępna jest pod adresem http://www.eptimo.com/

Z wypowiedzi producentów wynika, że wybrali Eptimo, licząc na lepszą jakość współpracy niż u dużych dystrybutorów, którzy mają bardzo szerokie portfolio i wiele marek w ofercie. – Mamy gwarancję, że nasza oferta będzie rozpoznawalna – zaznaczył przedstawiciel ZTE.

W grudniowym wydaniu CRN Polska opublikujemy rozmowę z Józefem Szajterem oraz Przemysławem Kucharzewskim, w której bardziej szczegółowo omawiają wizję rozwoju, pomysły na współpracę z partnerami, odpowiadają na zarzuty konkurencji oraz ujawniają plany sprzedażowe na 2015 r.