Od lipca do września br. producent zarobił netto 3,6 mld koron szwedzkich (ok. 1,5 mld zł), wobec 2 mld koron (ok. 840 mln zł) w II kw. 2010 r. i 800 mln koron w III kw. 2009 r. (ok. 335 tys. zł). Duży wzrost zysku netto osiągnięto przy przychodach podobnych jak przed rokiem – w III kw. 2010 r. wartość sprzedaży producenta osiągnęła 47,5 mld koron (ok. 20 mld zł) wobec 46,4 mld kr w III kw. 2009 r. Marża brutto zwiększyła się z 36 proc. w III kw. 2009 r. do 39 proc. w III kw. 2010 r.

Warto zwrócić uwagę, że zmniejszyły się przychody Ericssona w Europie Środkowej i Zachodniej – z 5,5 mld koron (ok. 2,3 mld zł) przed rokiem do 4,4 mld koron (ok. 1,8 mld zł) w III kw. 2010 r. Producent tłumaczy zmianę znacznym umocnieniem korony. W raporcie finansowym podkreślono, że rynek mobilnych rozwiązań szerokopasmowych w Europie rośnie. W minionym kwartale Ericsson zawarł nową umowę serwisową z Netią na okres 3 lat. Podobny kontrakt podpisano na 5 lat z Vodafone w Niemczech.

Porównując trzy zakończone kwartały 2010 r. z analogicznym okresem 2009 r. przychody producenta spadły o 5 proc. (ze 148,1 mld koron do 140,6 mld), natomiast zysk zwiększył się o 101 proc. (6,9 mld kr wobec 3,4 mld kr).