Lepszy rezultat został jednak osiągnięty przy spadających przychodach. W II kwartale 2009 r. wynosiły one 52,1 mld koron, a w minionym – 48 mld (8 procent mniej). Wyraźnie spadły przychody ze sprzedaży rozwiązań sieciowych, które skurczyły się o 12 procent (z 28,8 mld kr na 25,5 mld kr), słabo radził sobie dział multimediów, który w porównaniu z II kwartałem 2009 r. zaliczył 27-procentowy spadek (z 3,3 mld na 2,4 mld). Firma najlepiej zarabiała na usługach, a zwłaszcza zarządzaniu – w tym segmencie przychody Ericssona w odniesieniu do zeszłego roku poszły w górę o 23 procent, zasilając konto producenta w ciągu kwartału o 5,6 mld koron (rok temu 4,6 mld).
Identyczny procentowy spadek przychodów jak w I kwartale 2010 r. Ericsson odnotował w całym półroczu. W zeszłym roku w I półroczu przychody wyniosły 101,7 mld kr, a od stycznia do czerwca 2010 r. – 93,1 mld kr. Marża brutto producenta w odniesieniu do zeszłego roku zwiększyła się o 3 punkty procentowe z 36 proc. do 39 proc. w I półroczu i II kwartale 2010 r.