Facebook będzie czytelniej informował o zasadach świadczenia usługi na rzecz konsumentów – poinformował UOKIK. Zmiany zostały wprowadzone pod naciskiem Komisji Europejskiej i państw członkowskich. UOKiK brał udział w negocjacjach. Szef urzędu Marek Niechciał, przyznaje, że nie były łatwe, ale według niego uczyniono krok w dobrym kierunku.

– Facebook zadeklarował, że zmieni większość analizowanych przez UOKiK klauzul. Będziemy monitorować, czy rzeczywiście tak się stanie – zapowiada prezes UOKiK.

Według niego wątpliwości budził m.in. brak czytelnych informacji o tym, w jaki sposób Facebook wykorzystuje dane osobowe użytkowników serwisu, a także zasady ponoszenia odpowiedzialności przez spółkę.

Dodaje, że porozumienie nie rozwiewa wszystkich wątpliwości.

Co się zmieni?

Facebook w warunkach świadczenia usług wytłumaczy, że m.in. portal jest darmowy, ale ceną za tę usługę są dane osobowe i wyświetlane reklamy, których tematyka bazuje na informacjach zgromadzonych na temat użytkowników.

Użytkownik będzie też mógł m.in. zgłosić portalowi swój sprzeciw, gdy treść, którą zamieścił, zostanie przez Facebooka usunięta i zażądać jej ponownej oceny przez przedsiębiorcę. Szczegóły znajdują się na stronie internetowej KE. Facebook musi wprowadzić zmiany do końca czerwca 2019 r.