Facebook ugiął się przed UOKiK
Gigant w czerwcu br. zmieni zasady świadczenia usług. Szef UOKiK zapowiada, że będzie mu patrzył na ręce.
Facebook będzie czytelniej informował o zasadach świadczenia usługi na rzecz konsumentów – poinformował UOKIK. Zmiany zostały wprowadzone pod naciskiem Komisji Europejskiej i państw członkowskich. UOKiK brał udział w negocjacjach. Szef urzędu Marek Niechciał, przyznaje, że nie były łatwe, ale według niego uczyniono krok w dobrym kierunku.
– Facebook zadeklarował, że zmieni większość analizowanych przez UOKiK klauzul. Będziemy monitorować, czy rzeczywiście tak się stanie – zapowiada prezes UOKiK.
Według niego wątpliwości budził m.in. brak czytelnych informacji o tym, w jaki sposób Facebook wykorzystuje dane osobowe użytkowników serwisu, a także zasady ponoszenia odpowiedzialności przez spółkę.
Dodaje, że porozumienie nie rozwiewa wszystkich wątpliwości.
Co się zmieni?
Facebook w warunkach świadczenia usług wytłumaczy, że m.in. portal jest darmowy, ale ceną za tę usługę są dane osobowe i wyświetlane reklamy, których tematyka bazuje na informacjach zgromadzonych na temat użytkowników.
Użytkownik będzie też mógł m.in. zgłosić portalowi swój sprzeciw, gdy treść, którą zamieścił, zostanie przez Facebooka usunięta i zażądać jej ponownej oceny przez przedsiębiorcę. Szczegóły znajdują się na stronie internetowej KE. Facebook musi wprowadzić zmiany do końca czerwca 2019 r.
Podobne aktualności
1,2 mld euro kary dla Meta
To kara za to, co właściciel Facebooka robi z danymi europejskich użytkowników.
Meta wprowadzi opłaty na Facebooku i Instagramie
Koszt to 11,99 - 14,99 dol. miesięcznie. Na razie testowo na drugim końcu świata.