Producent przedstawił wyniki ogólnopolskiego badania polskich graczy. Na ich bazie stworzono pierwszą edycję raportu, który według Lenovo zmienia postrzeganie osób grających i powszechne  przekonanie, że gry komputerowe są rozrywka dla dzieci.  

Z badania przeprowadzonego na zlecenie Lenovo przez firmę Norstat polski gracz to przeważnie  człowiek dojrzały – aż 58 proc.  grających to ludzie w wieku 25 – 44 lata. Najwięcej badanych (34 proc.) mieszka w mieście liczącym powyżej 200 tys. mieszkańców. 43 proc. zaliczyło siebie do grupy pracowników merytorycznych, 15 proc. natomiast do grupy „menedżer, dyrektor”. Ale liczną grupę stanowią też „rolnicy/pracownicy fizyczni” – wybrało ją 29 proc. badanych. Zaskakiwać może to, że aż 40 proc. graczy z grupy wiekowej 25 – 44 lata stanowią kobiety. 

Gaming jest na trzecim miejscu wśród czynności, jakie ankietowani opisywanej grupy wykonują na komputerach (wskazało na niego 83 proc. badanych). Na pierwszym miejscu znalazło się: przeglądanie stron,  na drugim sprawdzanie poczty (88 i 85 proc.). Czwarte miejsce – obsługa konta bankowego – to opcja, którą wybrało 78 proc. respondentów. 
Z badania dowiadujemy się też, że 57 proc. dojrzałych graczy posiada komputer multimedialny, 43 proc. natomiast deklaruje posiadanie komputera multimedialnego i konsoli.

Jak podkreślono w raporcie „Fenomen dojrzałego gracza” opisującym badanie, komputery gamingowe wciąż jeszcze stanowią niewielki odsetek sprzętów używanych przez dojrzałych graczy, prawdopodobnie ze względu na ich relatywnie wysoki koszt oraz małą mobilność. Zauważyli to już producenci sprzętu i podzespołów. Od pewnego czasu stawiają na coraz mocniejsze, a zarazem coraz lżejsze laptopy gamingowe, sprawiając, że klasyczne desktopy odchodzą do lamusa. Słabnie też popularność konsol. Jednocześnie popularność gier komputerowych systematycznie rośnie. Dzieje się tak dzięki coraz bardziej zaawansowanej grafice i fabule, scalaniu rozszerzonej i wirtualnej rzeczywistości oraz jej wkraczaniu w życie realne. 

Według Lenovo gracze oczekują od sprzętu wielozadaniowości, która pozwoli im na łatwe łączenie funkcji związanych z pracą i rozrywką. Gracz przyszłości najprawdopodobniej będzie chciał mieć bezproblemowy i natychmiastowy dostęp do wszystkich tych możliwości. I będzie wybierał sprzęt, który mu na to pozwoli.

Dane na podstawie badania Obraz Polskich Graczy, przeprowadzonego przez Norstat na zlecenie Lenovo. Wielkość próby: 1537, badanie przeprowadzone w całej Polsce w dniach 19-23 lipca 2018 roku. Wzięły w nim udział osoby grające w gry komputerowe, korzystające w tym celu z komputera stacjonarnego lub laptopa.  Dojrzały gracz (25-44 lata) n = 891
 

więcej na stronie: www.fenomengracza.pl