W ciągu 2 lat, tj. w 2019 r., Huawei chce przekroczyć poziom 100 mld dol. rocznych przychodów – taki cel postawiła sobie firma według szefa Enterprise Business Marketing w Huawei, Qui Heng. W 2016 r. obroty korporacji wyniosły 75,1 mld dol. (+32 proc. rok do roku).

Z wypowiedzi dyrektora dla serwisu TechRadar wynika, że przede wszystkim usługi i rozwiązania umożliwią osiągnięcie celu finansowego. Według niego Huawei jest "one stop shop" dla pełnego spektrum usług, jak komunikacja, pamięci masowe, usługi w chmurze, platformy IoT itd. Koncern chce znaleźć się w pierwszej piątce największych dostawców usług chmurowych.

Firma liczy także na profity z rozpowszechnienia sieci 5G. Według CCS Insights w Chinach będzie mieszkać ponad połowa z miliarda użytkowników sieci 5G w 2023 r. Huawei ma apetyt na lwią część z przewidywanych 44 mld dol. wydatków na infrastrukturę sieci 5G w ciągu najbliższych 4 lat.

Kluczową rolę w rozwoju firmy mają odegrać partnerzy. Huawei ma obecnie na świecie 12 tys. partnerów kanałowych i 4 tys. serwisowych.

Według dotychczasowej strategii, ogłoszonej w 2011 r., poziom 100 mld dol. koncern miał osiągnąć w 2021 r. Dla przypomnienia wówczas Huawei było na 10 miejscu wśród światowych producentów urządzeń mobilnych, a wyprzedzały go m.in. Nokia, RIM (Blackberry), Motorola, Sony Ericsson i HTC. W 2010 r. przychody Huawei wyniosły 28,3 mld dol. Obecnie Huawei jest drugim co do wielkości producentem urządzeń z Androidem, po Samsungu.