Sprzedaż tabletów w sektorze przedsiębiorstw będzie zwiększać się w ciągu najbliższych 4 lat. Pozytywny trend powinien być widoczny już w 2020 r. – prognozuje IDC. Zakłada, że w latach 2019 – 2023 w regionie EMEA średni roczny wzrost wyniesie o 4,7 proc. – głównie dzięki urządzeniom z dołączaną klawiaturą (detachables). W ich przypadku można oczekiwać poprawy w dwucyfrowej skali. Popyt na klasyczne tablety w przedsiębiorstwach powinien być natomiast stabilny, podczas gdy zainteresowanie ze strony konsumentów zmniejsza się.

"Dobry wynik w II kwartale to dopiero początek. Pracownicy stają się coraz bardziej mobilni, a rosnąca baza urządzeń z Windows 10 przyczyni się ekspansji przenośnych systemów" – uważa analityk. Sprzęt z Windows nadal będzie miał jednak niewielki udział w sprzedaży – według prognozy 9,2 proc. w 2023 r. wobec 6,7 proc. w 2019 r.

Optymizm dotyczący segmentu enterprise kontrastuje z prognozą wyraźnego spadku sprzedaży na całym rynku tabletów w regionie EMEA. W 2019 r. powinien się skurczyć o 9,9 proc. wobec ub.r. – zakłada IDC.

W II kw. br. spośród największych producentów tylko Apple (+1,5 proc.) i Amazon (+53,7 proc.) zwiększyło sprzedaż.