Według badania przeprowadzonego przez Censuswide na zlecenie ZyXELa w całej Europie z powodu słabej infrastruktury sieciowej przedsiębiorcy tracą okazje biznesowe. Tylko 45 proc. ankietowanych ma dostęp do firmowej sieci bezprzewodowej. Jedna na dziesięć osób poinformowała, że przez niską jakość połączenia internetowego nie mogła zakończyć procesu sprzedaży. Ponadto 15 proc. ankietowanych potwierdziło, że niska jakość komunikacji stanowiła problem w osiągnięciu ich celów sprzedażowych, a zdaniem 25 proc. kiepskie łącza uniemożliwiły im dotrzymanie terminu.

Były również pozytywne dane. Na przykład prawie 40 proc. pytanych ma możliwość pracy z domu, a 25 proc. korzystała z rozwiązań bazujących na technologii chmury osobistej typu Salesforce.com, Dropbox lub Google Drive. Zatem w opinii ZyXELa w firmach istnieje potrzeba wdrożenia nowoczesnych rozwiązań komunikacyjnych i narzędzi do pracy.

– Małe i średnie przedsiębiorstwa muszą zainwestować w niezawodny i bezpieczny dostęp do super szybkiej komunikacji, aby umożliwić pracownikom elastyczne wykonywanie ich zadań i efektywne BYOD. To może wpłynąć na poprawę czasu reakcji na klientów i na potencjalną satysfakcję z pracy – twierdzi Lee Marsden, europejski prezes ZyXELa.

W jego opinii rozwój szybkiej komunikacji zwiększa znaczenie usług bazujących na chmurze. Praca staje się coraz bardziej mobilna. Zmiany stwarzają możliwość zwiększania produktywności oraz lepszej obsługi klienta.