Nowe usługi i rozwiązania według Fortinetu umożliwią dystrybutorom i resellerom poszerzenie wiedzy oraz zwiększenie zysków. W ramach zmian uruchomiono automatyczny system rejestracji kontraktów, co powinno przyspieszyć uzyskanie wsparcia technicznego i handlowego od producenta. Dodano narzędzie do kalkulacji finansowej oferty, uwzględniające m.in. cenę urządzenia, czas subskrypcji, warunki korzystania z FortiCare i FortiGuard oraz zasady aktualizacji. Aplikacja na iPhone’y i sprzęt z Androidem (jest do pobrania z iTunes i Google Play) umożliwi dostęp do informacji o produktach firmy. Z jej pomocą można sprawdzić cały asortyment Fortinetu, znaleźć urządzenie odpowiednie dla klienta, zlokalizować najbliższego partnera handlowego. Program ułatwi także zapoznanie się z aktualizowaną na bieżąco listą 10 największych zagrożeń sieciowych w FortiGuard Security Center.

W ramach zmian Fortinet zapowiedział rozwój Autoryzowanych Centrów Szkoleniowych (ATC) i uruchamianie lokalnych placówek. Pojawi się więcej szkoleń internetowych. Pierwszą nową akcją jest program edukacyjny „40 minut”, dotyczący m.in. nowych produktów i trendów.

Fortinet uruchomił także program „Dystrybutor RMA”, który ma zachęcić dystrybutorów do pełnienia roli lokalnego centrum RMA. 

Więcej informacji o program partnerskich Fortinetu w regionie EMEA można znaleźć pod adresem:
http://www.fortinet.com/partners/partner_program/fppemea.html.