Od 1 lipca współpraca z partnerami będzie odbywać się nowych zasadach – informuje G Data na trwającym właśnie Roadshow „Trust in German Sicherheit – bezpieczeństwo bez kompromisów” (odbyły się już spotkania w Gdańsku, Bydgoszczy i Warszawie, kolejne zaplanowano w Szczecinie, Poznaniu, Wrocławiu i Katowicach). Nowa odsłona programu partnerskiego oraz programy motywacyjne mają zachęcić do większej aktywności przede wszystkim partnerów działających w sektorze B2B. Producentowi zależy na wzroście obrotów w tym segmencie, który cechuje większa rentowność sprzedaży. Obecnie firma ma ok. 830 partnerów, z tego ok. 30 proc. oferuje rozwiązania biznesowe. G Data zamierza także mocniej podkreślać jakość swoich zabezpieczeń, lansując hasło „Sicherheit” (po niemiecku – bezpieczeństwo, producent ma nie tylko centralę, ale i dział programistów ma na terenie Niemiec). Na Roadshow partnerzy mogli poznać nowe funkcje oprogramowania G Daty. Ciekawostką były szkolenia, które mają pomóc partnerom dobrać odpowiednią metodę negocjacji do osobowości potencjalnych klientów.


Program partnerski w nowej odsłonie
Od lipca G Data wprowadzi nową umowę partnerską. Będzie terminowa (na rok, dotychczas była bezterminowa), co ma zmotywować partnerów do dalszej współpracy. Od resellerów będzie wymagane zrealizowanie planu sprzedaży i określonego statusu oraz uzyskanie certyfikatu zapisanego w umowie współpracy. Do każdego z poziomów będzie przypisana ścieżka certyfikacyjna – najbardziej wymagający jest poziom Platinium – wymaga uzyskania 3 certyfikatów. Z kolei na najniższym stopniu wymagane będzie uzyskanie certyfikatu po 1 webinarium wskazanym przez producenta (bez sprawdzenia wiedzy, wystarczy uczestnictwo). Oferta szkoleń ma być pomocą merytoryczną dla partnerów i ułatwić im skuteczne działanie na rynku. Program przewiduje m.in. bonifikaty za realizację rocznego planu sprzedażowego, dostęp do promocji, szkoleń, materiałów marketingowych, rabaty, licencje na własny użytek. Wśród korzyści przewidzianych dla partnerów jest pomoc opiekunów z G Daty. Partnerzy mogą liczyć na wsparcie techniczne, przed- i posprzedażowe, nie tylko przez e-mail i telefon, lecz także np. wizytę przedstawiciela G Daty u klienta. Zmieni się strona programu partnerskiego. Będzie bardziej intuicyjna, pojawi się m.in. więcej statystyk dla partnerów, dotyczących obrotów.

G Data zaznacza, że pomysł Roadshow również jest formą zacieśniania współpracy z partnerami (po raz pierwszy pojawiło się w ub.r.). Będzie odbywało się co najmniej raz do roku.


Premie i tajemniczy klienci
Aby zwiększyć sprzedaż produktów B2B, dla partnerów, którzy obsługują firmy i instytucje, G Data wprowadzi od 1 lipca nowy program motywacyjny Golden Seller. Dotyczy sprzedaży licencji na więcej niż 5 stanowisk, przewiduje premie, uzależnione od wielkości obrotów. Minimum kwalifikujące do uzyskania bonusu to 1 tys. zł netto miesięcznie (w cenach zakupu od G Data) – przy takiej kwocie można uzyskać 5 proc. (czyli 50 zł) premii. Im większa sprzedaż, tym wyższe profity – maksymalnie 10 proc. przy miesięcznej sprzedaży ponad 3,5 tys. zł. Bonusy będą przysługiwać jednak tylko przy sprzedaży nowych produktów, a nie od odnowionych licencji, co ma zmotywować partnerów do poszukiwania nowych klientów. Rozliczenia zmieniono z miesięcznego na kwartalne. Pieniędzmi z premii jest zasilana powiązana z programem pre-paidowa karta płatnicza, którą otrzymują partnerzy. Środki można wykorzystać na dowolny cel.

Ponadto G Data wprowadza do akcji tajemniczych klientów. Z ich odwiedzinami powinni liczyć się resellerzy – uczestnicy programu motywacyjnego. Tajemniczy klient sprawdzi, czy partner stosuje w praktyce wiedzę ze szkoleń i handluje zgodnie z wymogami G Daty. Za pozytywne przejście testu reseller uzyska rabat, jeśli nie do końca się sprawdzi, otrzyma raport z zaleceniami, co powinien poprawić (nie ma negatywnych konsekwencji).

Firma wdrożyła także programy motywacyjny „Dycha za boxa”, które może zmotywować do lepszych wyników retailerów. Można z niego korzystać bez podpisania umowy partnerskiej. Za każdy sprzedany program G Daty w wersji pudełkowej (na maksymalnie 3 stanowiska) reseller otrzymuje 10 pkt., co równa się 10 zł. Rozliczenie odbywa się co miesiąc. W ramach zmian powstała nowa strona logowania do programu motywacyjnego – będzie na niej widoczna ilość punktów, historia konta, kalendarz wypłat. Pojawi się także opcja pomocy technicznej.


G Data poprawia zabezpieczenia
Paweł Doroszewski, odpowiedzialny za wsparcie techniczne w G Dacie, zaprezentował nowe rozwiązania w produktach niemieckiej marki. Dodane i poprawione zabezpieczenia mają być istotnym argumentem dla klientów. Dla użytkowników ważne jest choćby takie ułatwienie, iż w programach desktopowych starsze wydania aktualizują się automatycznie do najnowszego (obecnie jest ono oznaczone rocznikiem 2015). G Data pozwala też zmienić poziom pakietu (np. z antywirusa na Total Protection) bez usuwania starszego wydania i konieczności ponownej instalacji.

Do najważniejszych nowości należą zmodyfikowane autorskie technologie G Daty. Jednym z nich jest CloseGap (wykorzystuje dwa silniki, dzięki temu według producenta ochrona działa szybciej i skuteczniej; tym razem bez spowalniania mniej wydajnego komputera, co było problemem w poprzedniej wersji). Z kolei nowe rozwiązanie BankGuard – do zabezpieczania transakcji bankowych – działa na zasadzie weryfikacji pamięci operacyjnej (gdyż próby manipulacji dokonywane przez trojany odbywają się najczęściej w RAM-ie). Według menedżera tym mechanizmem można zatrzymać do 99 proc. zagrożeń.

Nowością w programach G Daty rocznika 2015 jest moduł chroniący przed exploitami – weryfikuje certyfikaty apletów Java oraz backup danych w chmurze (na Dropbox albo Google Drive). Wprowadzono sterownik do klawiatury, który ma chronić przed keyloggerami.

Menedżer podkreślił, że aplikacje G Daty działają domyślnie na ustawieniach maksymalnej ochrony, co według niego jest wyjątkiem wśród liczących się marek.

Zmiany pojawiły się również w aplikacji na urządzenia mobilne G Data Internet Security for Android. Modułem antykradzieżowym można zarządzać zdalnie. Producent wprowadził narzędzie do inwentaryzacji sprzętu – funkcja dla administratora, która daje możliwość kontroli 20 parametrów urządzenia (taktowanie procesora itp.) oraz aplikacji (pozwala sprawdzić czy aplikacje są potrzebne, bezpieczne itp.).

Nowe programy cechuje pełne wsparcie dla Windows 8 i 8.1, Windows Server 2012 R2, MS Exchange 2013.

Resellerów interesowało m.in. to, jak długo G Data będzie dostarczać aktualizacje zabezpieczeń pod Windows XP, którego używa nadal kilkanaście proc. polskich użytkowników. Według Pawła Doroszewskiego na dziś nie ma ustalonego terminu zakończenia wsparcia. W ciągu najbliższych 2 lat nic jednak nie powinno zmienić się w tej kwestii.

Zabawa w kolory – jak przekonać klienta
Twój klient jest czerwony, zielony, niebieski a może żółty? Na to pytanie miało odpowiedzieć poprowadzone podczas Roadshow oryginalne szkolenie z techniki sprzedaży.– Musimy doskonalić się w komunikacji. Skupiamy się nie tylko na kwestiach technicznych, ale informacje staramy się ubrać w odpowiedni przekaz – podkreślił Dariusz Pellowski, menedżer Działu Sprzedaży w G Dacie, który wyjaśniał, jak dostosować się do profilu rozmówcy (niekoniecznie klienta, według niego tego typu wiedza przyda się także w niehandlowych negocjacjach). W jego opinii trzeba przede wszystkim działać w myśl zasady, że podobni ludzie przyciągają się (a nie przeciwieństwa, jak mówi popularne powiedzonko). 

Menedżer zaproponował zabawę w kolory – do wyboru były 4. Każdy z nich opisywał osobowość rozmówcy: niebieski (analityk – liczą się dla niego konkrety, nie ma poczucia humoru, można go rozpoznać np. po porządku w biurze, z nim trzeba operować liczbami i słuchać), zielony (osoba uległa – nie potrafi odmawiać, trzeba w praktyce zrobić analizę i podjąć decyzję za nią, w biznesie z nią pomaga nawiązanie przyjaznych relacji), czerwony (typ szefa – ma silną wolę, rozpoznawalny po symbolach władzy – puchary, dyplomy, ma duże biurko, z nim trzeba szybko przechodzić do konkretów i nie próbować fraternizacji) i żółty (towarzyski – życzliwy, ekstrawertyczny, oczekuje zainteresowania, chce być w centrum uwagi, czyli np. jak mówi o rybach warto dać mu się wygadać i okazywać zainteresowanie, do biznesu najlepiej z nim przejść po dłuższej luźnej rozmowie).

Resellerzy, z którymi rozmawialiśmy podczas warszawskiego spotkania, dostrzegli pozytywną zmianę, jaką z ich punktu widzenia przeszła G Data w ostatnich latach – zdaniem wszystkich naszych rozmówców warunki współpracy są lepsze, niż rok czy dwa lata temu. Podkreślano zwłaszcza korzyści z programów motywacyjnych oraz wsparcie opiekunów G Daty, pomocne w razie problemów czy rozmów z klientem. 

Kolejne spotkania G Data Roadshow „Trust in German Sicherheit – bezpieczeństwo bez kompromisów” odbędą się w Szczecinie (10.06), Poznaniu (11.06), Wrocławiu (12.06) i Katowicach (13.06). Szczegóły na stronie https://akademia.gdata.pl.

Patronem medialnym Roadshow jest CRN Polska.