Gaming: chińska marka ruszy do Europy
Zaostrzy się konkurencja na rynku gamingowych PC.
Chiński Haier wraz ze swoją marką gamingową Thunderobot w 2018 r. zamierza wejść na rynek europejski, by powalczyć o udziały w segmencie high-end laptopów dla graczy – podaje Digitimes. Znany z szerokiego asortymentu koncern (w Europie bardziej jako marka AGD) szykuje się również do ekspansji w USA. Firma sukcesywnie zwiększa sprzedaż gamingowych PC – w 2015 r. klienci kupili 120 tys. szt. sprzętu marki Thunderobot, w 2016 r. – 200 tys., a w 2017 r. koncern liczy na 250 – 300 tys.
Dwaj najwięksi producenci komputerów dla graczy – Asus i MSI – przypuszczają, że w 2018 r. wzrośnie także konkurencja ze strony innych firm. O klientów powalczyć zamierza również Razer, który jest na coraz większym minusie (strata firmy w ub.r. wyniosła blisko 60 mln dol.), ale dzięki emisji akcji i 25 mln dol. wsparcia od jednego z funduszy pozyskał środki na rozwój nowych notebooków gamingowych na 2018 r. i z ich pomocą zamierza wyjść z dołka.
Także Dell nie próżnuje. Według informacji z azjatyckich montowni sprzętu planuje wypuścić na rynek pod marką Alienware niedrogie laptopy dla graczy, które jednak na razie prawdopodobnie nie pojawią się w Europie.
Producenci inwestują w sprzęt gamingowy, bo według prognoz cały rynek ma rosnąć. Szacunkowo w 2017 r. światowe dostawy PC dla graczy powinny sięgnąć 10 mln szt., w tym ok. 5 mln szt. to wysokomarżowe modele z wyższych półek cenowych. Wartość sprzedaży sprzętu gamingowego wyniosła w 2016 r. 26,1 mld dol. i powinna zwiększać się średnio o 7 proc. co roku do 2018 r., osiągając kwotę 30 mld dol. (według Jon Peddie Research). Najlepiej można zarobić na graczach pasjonatach (heavy gamers), którzy stanowią według tego badania 3 proc. klientów, ale odpowiadają za 46 proc. obrotów.
Rosnący popyt na sprzęt gamingowy w Europie potwierdzają dane GfK, zaprezentowane na początku br. na konferencji Distree EMEA w Monaco. Wynika z nich, że w IV kw. 2016 r. 42 proc. przychodów na rynku desktopów w sektorze konsumenckim generowały modele dla graczy, a w przypadku desktopów -14 proc. W całym 2016 r. wartość zbytu notebooków i desktopów dla graczy w Europie wzrosła odpowiednio o 74 proc. i 18 proc. Tymczasem cały rynek PC w sektorze detalicznym skurczył się o 5 proc.
Podobne aktualności
Ceny monitorów do gier będą spadać, a PC rosnąć
Sprzedaż wyświetlaczy i komputerów dla graczy pójdzie w górę w 2024 roku.
„Gwiazda kanału sprzedaży Della” przechodzi na emeryturę
„Jej wskazówki i wiedza były przez ostatnią dekadę kamieniem węgielnym sukcesu kanału sprzedaży Della" - twierdzi partner.
Zysk Della wzrósł o 89 proc.
Rok finansowy 2024 "nie przebiegł zgodnie z planem”. Mimo to koncern zwiększył zysk, a w br. spodziewa się odbicia dzięki AI i odświeżeniu bazy komputerów.