W 2017 r. HP i Dell przeprowadziły serię obniżek cen na laptopy gamingowe w przedziale cenowym 899 – 1099 dol. (ok. 3,1 – 3,8 tys. zł). Celem było odebranie części udziałów liderom rynku, Asusowi i MSI, m.in. w Europie – twierdzi Digitimes. W segmencie podstawowych laptopów dla graczy agresywną politykę cenową prowadziły również Lenovo i Haier. Jednak według informacji firm z łańcucha dostaw cięcia cen ze strony HP i Della osłabiły głównie marki z mniejszym udziałem w rynku notebooków gamingowych, jak Lenovo i Gigabyte. Liderom zaostrzenie konkurencji niewiele zaszkodziło.

W 2017 r. dominację na rynku utrzymali Asus i MSI, dostarczając łącznie 2,4 – 2,5 mln urządzeń, co daje im ok. 50 proc. udziału w rynku laptopów gamingowych, podobnie jak w 2016 r. – ustalił Digitimes. Z tego szacunku wynika, że sprzedaż komputerów przenośnych dla graczy mogła sięgnąć w ub.r. nawet ok. 5 mln szt., czyli blisko 20 proc. więcej niż w 2016 r. (ponad 4 mln szt.).