W I poł. 2019 r. większość producentów notebooków gamingowych nie osiągnęła wzrostu sprzedaży. Druga połowa roku na rynku sprzętu gamingowego może być niewiele lepsza, ponieważ wydłuża się cykl wymiany urządzeń, a konkurencja między producentami rośnie – oceniają według Digitimes firmy z łańcucha dostaw. Istotnym czynnikiem hamującym popyt pozostaje także niepewność związana z wojną handlową USA z Chinami. W podsumowaniu całego roku spodziewany jest jednak wzrost sprzedaży notebooków dla graczy – o ok. 10 proc.

Z kolei według IDC w I kw. 2019 r. światowa sprzedaż notebooków dla graczy zmniejszyła się o 2 proc. rok do roku, a desktopów – o ponad 10 proc. W II poł. br. przewidywana jest jednak większa sprzedaż, zwłaszcza notebooków, wraz z pojawieniem się nowych urządzeń i rozładowaniem zapasów sprzętu. W przypadku notebooków średni wzrost dostaw do 2023 r. powinien wynieść 8,8 proc. co roku.