Najlepszy wynik odnotował Acer, który w porównaniu z II kw. 2009 r. zwiększył zbyt o 30 procent. Od kwietnia do czerwca 2010 r. klienci w krajach zachodniej Europy kupili 3,67 mln notebooków, netbooków i desktopów tej marki, co dało jej 23,7 proc. udziału w rynku. Pierwsze miejsce na rzecz Acera straciło HP, które w II kw. 2009 r. miało 23,1 proc. rynku. W II kw. 2010 r. udział producenta zmniejszył się do 21,6 proc. (3,38 mln urządzeń). Pozostali vendorzy mieli co najmniej dwa razy mniejszą sprzedaż. Trzeci wynik odnotował Dell. Klienci kupili 1,57 mln komputerów tej marki, co dało jej 10.1 proc. udziału. Kolejne miejsce zajął Asus, który w porównaniu z II kw. ub.r. zwiększył sprzedaż o 95 proc., do 1,33 mln szt (8,5 proc. rynku). Następna Toshiba miała 5,9 proc. (917 mln szt.).

Na największych rynkach Europy Zachodniej – w Wielkiej Brytanii, Francji i Niemczech w II kw. 2010 sprzedano po 2,8-2,9 mln urządzeń. W przypadku rynku niemieckiego wzrost był 23-procentowy (rok do roku). Dla porównania na polskim rynku w II kw. 2010 r. sprzedaż wyniosła 890 tys. szt. (wzrost o 33 proc.).