Klienci poszukujący w Internecie sprzętu elektronicznego sprawdzają przede wszystkim oferty w porównywarkach cen – według danych IRCenter. W przypadku AGD ten udział wynosi 33 proc., a dla komputerów, smartfonów i tabletów – 30 proc. Co więcej, amatorzy elektroniki polegają na porównywarkach w największym stopniu spośród kilkunastu badanych kategorii produktów. Czyli sprzedawca i towar wysoko pozycjonowany w takim serwisie najszybciej zostaje zauważony przez klienta.

Co istotne, internauci najczęściej – spośród różnych kategorii produktów – szukają w Internecie informacji o sprzęcie elektronicznym. Robi to ponad połowa respondentów (51 proc. dla komputerów, smartfonów i tabletów).

Internauci nieco rzadziej szukają informacji o produktach bezpośrednio na stronach internetowych sklepów (24 proc. w przypadku komputerów, smartfonów i tabletów) i na stronach producentów (23 proc.). Spore znaczenie mają również serwisy z opiniami. Klienci dużo mniejszą uwagę zwracają natomiast na informacje o produktach na Youtube oraz na fanpage'u marki na Facebooku. Czyli przy podejmowaniu decyzji o zakupie nie mają one tak dużego znaczenia, jak to, co widać w porównywarkach cen.

Co ciekawe, w przypadku gier i konsol porównywarki nie są tak bardzo istotne dla osób poszukujących dla siebie odpowiednich produktów (szuka w nich informacji 9 proc. zainteresowanych tą kategorią).

 

Gdzie internauci najczęściej szukają informacji o produktach

                   
Rodzaj urządzeń Porównywarki cenowe Strony sklepów online Strony producentów Serwisy z opiniami Fora Youtube Blogi Fanpage marek  
Komputery, smartfony, tablety 30% 24% 23% 20% 16% 9% 5% 4%  

Źródło: IRCenter.com